متوسط درآمد ۱۴۶ میلیون تومانی برخی مدیران صندوق بازنشستگی در ماه  

Print Friendly, PDF & Email

میعاد صالحی مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری جزو اولین مدیرانی بود که در سطح کشور با انتشار فیش حقوقی مدیران هلدینگ این صندوق به شفاف سازی در این باره پرداخت. این موضوع که به زعم بسیاری از مدیران ناخوشایند بود سبب شد تا میعاد صالحی خیلی زود به بهانه ی غیر مرتبط بودن مدرک تحصیلی با جایگاه شغلی از این صندوق خداحافظی کند.

کد خبر : 2140
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 19:51
متوسط درآمد ۱۴۶ میلیون تومانی برخی مدیران صندوق بازنشستگی در ماه  
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“شکاف عمیق نابرابری بین عده ای از حقوق بگیران با سایر اقشار جامعه مسئله ایست که باید به آن به درستی پرداخته شود زیرا تبعاتی که این موضوع برای افکار عمومی خواهد داشت خوشایند نیست آن هم در شرایطی وضعیت پرداختی برخی از سازمانها و ادارت اصلا مناسب نیست. اما با این همه در برخی از نهادها شاهد هستیم که وضعیت حقوق و دستمزد نه تنها که کم نیست بلکه اعداد و ارقام نجومی مدیران آن شگفت انگیز است. البته مسئله ی حقوق و دستمزد که سالهاست سازمان برنامه و بودجه به هر دلیلی از ارائه ی راه حل یکپارچه برای آن عاجزست مسئله ی جدیدی نیست و گویا باید از آن قطع امید کرد اما چرا باید کارگران و کارمندانی که در سازمانهای مختلف کار می کنند با این گسل عمیق از نابرابری روبرو باشند. نگاهی به وضعیت حقوق و دستمزد برخی مدیران صندوق بازنشستگی کشوری مسائلی را روشن می کند که به این تأسف اضافه خواهد شد.

میعاد صالحی مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری جزو اولین مدیرانی بود که در سطح کشور با انتشار فیش حقوقی مدیران هلدینگ این صندوق به شفاف سازی در این باره پرداخت. این موضوع که به زعم بسیاری از مدیران ناخوشایند بود سبب شد تا میعاد صالحی خیلی زود به بهانه ی غیر مرتبط بودن مدرک تحصیلی با جایگاه شغلی از این صندوق خداحافظی کند. اما حرکت شجاعانه ی صالحی سبب شد تا موضوعات زیادی در این صندوق مشخص شود و افکار عمومی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

بررسی میزان حقوق و دستمزد مدیران هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ به خوبی نشان از شکافی می دهد که احتمالا باید شاهد عمیق تر شدنش باشیم.

 

ردیف حوزه فعالیت هلدینگ نام شرکت نام مدیرعامل متوسط درآمد ماهیانه سال ۹۷
۱ عمران و ساختمان عمران و ساختمان تراز پی مهدی اکبرپور ۲۸۸.۹۹۷.۱۵۶
۲ بیمه و بانک گروه مدیریت ارزش سرمایه محمود طهماسبی ۱۹۳.۲۳۸.۶۸۷
۳ غذایی و کشاورزی سرمایه گذاری صبا جهاد علی رومی ۲۱۱.۱۶۲.۲۳۰
۴ نفت ، گاز ، پتروشیمی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی محمدرضا رستمی ۲۳۰.۵۰۰.۹۵۶
۵ حمل و نقل آتیه صبا ولی آذروش ۵۳۹.۹۶۵.۲۲۱
جمع دریافتی ۱.۴۶۳.۸۶۴.۲۵۰

 

باید دید آیا مدیر جدید این صندوق مانند میعاد صالحی این جسارت را در انتشار این موضوع خواهد داشت یا خیر؟ دریافت این مبالغ در شرایطی صورت می گیرد متوسط درآمد کارمندان و کارگران با دریافتی ۳ یا ۴ میلیون تومان در ماه به سقف ۵۰ میلیون در سال نمی رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.