نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس

تلاش‌های مستمر و شبانه روزی متخصصان شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین تولید کننده اوره و آمونیاک در کشور، در زمینه فروش محصولات و صادرات کشور موجب کسب افتخارات فراوان برای این شرکت شده است.
کد خبر : 21590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 9:33
نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهر عسلویه به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع این شرکت شامل فاز‌های اول، دوم و سوم جمعاً حدود ۶۴.۵ هکتار می‌باشد.

شرکت پتروشیمی پردیس با تولید و فروش محصولات اوره و آمونیاک مطابق استاندارد‌های مربوطه نیاز‌های مشتریان داخلی (اوره) خود شامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تعاونی‌های وابسته و نیز مشتریان بازار‌های صادراتی (اوره و آمونیاک) را برآورده می‌سازد.

نمودار فرآیند تولید محصولا ت این شرکت به شرح زیر است:

نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس

سرمایه  این شرکت پس از ورود به بورس اوراق بهادار مبلغ ۱.۰۰۰ میلیارد ریال شامل تعداد یک میلیارد سهم، به ارزش اسمی ۱۰۰۰ ریال بوده که طی دو مرحله، به مبلغ ۶.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس

ساختار واحد تجاری و نحوه ارزش آفرینی در پردیس

ساختار سازمانی شرکت به نحوی طراحی و پیاده سازی شده است که مدیران سازمان بتوانند در انجام وظایف و خلق ارزش به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نمایند. کلیه مدیران و کارکنان شرکت خود را متعهد به اهداف سازمانی دانسته و در راستای آن تلاش می‌نمایند.

چارت سازمانی شرکت پتروشیمی پردیس با توجه به وجود واحد‌های متنوع و طیف وسیع فعالیت‌های مورد نیاز سازمان، بسیار گسترده می‌باشد. نمودار زیر نشان دهنده بدنه اصلی سازمان است.

نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس

بررسی روند فروش محصولات شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بیانگر افزایش سطح فروش می‌باشد. روند افزایش فروش اعم از مقدار و نرخ به شرح ذیل می‌باشد:

نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس
اطلاعات مربوط به ترکیب نیروی انسانی شرکت از لحاظ تحصیلات و حوزه فعالیت

تعداد پرسنل تولیدی و غیرتولیدی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مالی قبل به شرح جدول زیر می‌باشد:

نگاهی اجمالی به پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیس همانند سایر شرکت‌های موجود در هلدینگ گروه گسترش نفت وگاز پارسیان بر تخصص و مهارت نیروی انسانی مجرب و ماهر و قدرت تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری آن‌ها استوار بوده و با عنایت به سرمایه شرکت که (به عنوان منابع مالی) از طرف سهامداران در اختیار شرکت قرار دارد، اقدام به کسب درآمد و افزایش ثروت سهامداران مینماید.

سرمایه‌های انسانی شرکت که همان منابع غیر مالی هستند به لحاظ مقطع تحصیلی شامل ۲۳۷ نیرو با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری، ۲۸۲ نیرو با مدرک کارشناسی و ۲۸۱ نیرو با مدرک سایر مقاطع تحصیلی می‌باشد.

عملکرد پتروشیمی پردیس و بررسی نسبت های مالی این شرکت و افزایش فروش محصولات نشان دهنده آینده روشن برای این شرکت می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.