مدارس و دانشگاه های تهران روز یکشنبه تعطیل شدند

کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز توسط شهروندان تهرانی از تعطیلی تمامی کودکستان ها برای یکشنبه دوم بهمن ماه و فعالیت غیر حضوری کلیه مدارس و دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در سطح استان تهران به جز شهرستانهای فیروزکوه و دماوند خبر داد.
کد خبر : 21710
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 21:21
مدارس و دانشگاه های تهران روز یکشنبه تعطیل شدند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز شنبه یکم بهمن ماه با حضور اعضا برگزار شد. مصوبات این کارگروه با توجه به پایداری و سکون نسبی جو وکاهش کیفیت هوا و با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز به شرح ذیل اعلام شد.

بر همین اساس روز یکشنبه دوم بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و فعالیت آموزشی کلیه مدارس و دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان  و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برعهده روسای دانشگاه‌ها  خواهد بود. همچنین آزمون های کشوری المپیاد علمی دانش آموزی طبق برنامه برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد برای روز یکشنبه دوم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد و پلیس و شهرداری نسبت به اعمال قانون توسط دوربین‌های ثبت تخلفات اقدام می‌کنند.

فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز یکشنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

پلیس راهور و پلیس فاتب نیز باید از تردد شبانه کامیونها به جز کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی جلوگیری کند. همچنین فعالیت کلیه واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران، ممنوع خواهد بود.

همچنین شهرداری ها باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها اقدام کنند. واحدهای اورژانس نیز باید نسبت به استقرار در میادین اصلی اقدام کنند.

از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.