ائتلاف الفتح: رأی به کابینه «الزرفی».(خروج آمریکا از عراق )

Print Friendly, PDF & Email

ائتلاف الفتح در واکنش به مأمور شدن عدنان الزرفی به تشکیل کابینه جدید عراق، اعلام کرد ائتلاف الفتح و احزاب شیعه، زمانی به الزرفی رأی اعتماد خواهند داد که اجرای مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای خارجی را تضمین کند.

کد خبر : 2178
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:40
ائتلاف الفتح: رأی به کابینه «الزرفی».(خروج آمریکا از عراق )
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . منابع خبری عراق ظهر امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه جاری اعلام کردند «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه این کشور شده است.

«کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد، پس از اینکه الزرفی رسما به عنوان نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه شد، تازه وارد مرحله نخست شده است.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از علیوی گزارش داد، مرحله سختی پیش روی الزرفی قرار دارد و باید کابینه خود را تعیین و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی در عین حال گفت که «ائتلاف الفتح و تمام فراکسیون‌های سیاسی شیعه، زمانی به الزرفی رأی اعتماد خواهند داد که برنامه دولت آینده، حاوی تضمینی برای اجرای مصوبه پارلمان [عراق] مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از کشور باشد».

این نماینده عراقی همچنین از شکایت وزارت خارجه این کشور از آمریکا و ارائه آن به شورای امنیت و سازمان ملل قدردانی کرد.

علیوی در پایان خاطر نشان کرد، این شکایت به سبب حملات آمریکا به اهداف غیر نظامی و نظامی بوده و این مسئله، نقض حاکمیت ملی عراق است.

وزارت خارجه عراق امروز از ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: «وزارت خارجه عراق در این شکایت‌ها، بمباران آمریکا را اقدامی خصمانه و نقض آشکار شروط حضور نیروهای آمریکایی در کشور توصیف کرده است».

آمریکا جمعه پیش (۲۳ اسفند) اعلام کرد که حملات هوایی «دقیقی» علیه فرودگاه در حال ساخت کربلا و مقر نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در استان‌های الانبار و صلاح الدین انجام داده است. در این حمله چند نیروی عراقی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.