آخرین آمار کرونا در ایران

وزارت بهداشت در بررسی وضعیت کرونا در ایران، آمار تازه‌ای را درخصوص موارد مثبت بیماری، بستری و مرگ ناشی از آن در کشور منتشر کرده است.
کد خبر : 21860
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 21:10
آخرین آمار کرونا در ایران
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، اکنون خیز جدید کرونا با زیرسویه‌های جدید اُمیکرون آغاز شده است؛ زیرسویه‌هایی مانند BQ۱، XBB و… که به گفته کارشناسان حوزه سلامت، قدرت سرایتی بیش از سویه‌های پیشین دارند.

همین موضوع نیز وزارت بهداشتی‌ها را بر آن داشت که اکیدا به مردم توصیه کنند تا رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی به‌ویژه استفاده از ماسک را در محیط‌های شلوغ و سربسته جدی بگیرند تا از شر زیرسویه‌های جدید کرونا در امان باشند.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بررسی دو هفتگی وضعیت پاندمی کووید ۱۹ را  در ایران و جهان منتشر کرده است.

بر این اساس، در هفته ۱۵۱ بیماری کرونا در کشور، منتهی به ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، تعداد موارد مثبت بستری کرونا ۳۶۸ نفر بوده و مجموعا در این هفته ۱۷ فوتی ناشی از کرونا گزارش شده است. این در حالی است که در هفته پیش از آن، ۲۳۵ مورد بستری و ۱۸ مورد فوت گزارش شده است.

همچنین، مجموع تعداد موارد سرپایی در کشور  ۳۸۳ نفر بوده در حالی که در هفته ۱۵۰ پاندمی منتهی به ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، مجموع تعداد موارد سرپایی ۱۳۸ نفر بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، به ترتیب ۳ استان سمنان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین میزان بستری در ۱۰۰ هزار نفر را داشته‌اند و ۳ استان زنجان، مازندران و یزد نیز بیشترین میزان مرگ در یک میلیون نفر را گزارش کرده‌اند.

در  نمودار زیر نیز به صورت مقایسه‌ای تعداد موارد بستری و مرگ قطعی کووید ۱۹ را از هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰ تا پایان هفته سوم دی ماه ۱۴۰۱ در تهران قابل مشاهده بوده و  در عین حال بخش پایین نمودار تعداد موارد بستری و مرگ قطعی کووید ۱۹ را از ابتدای پاندمی کرونا تا پایان هفته سوم دی ماه ۱۴۰۱ در تهران نشان می‌دهد.

همچنین، در ایران تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳، ۱۲۳.۶۳ میلیون دوز اول و ۳۱.۱۵ میلیون دوزهای یادآور واکسن کرونا تزریق شده که مجموعا تا این تاریخ در ایران ۱۵۴.۷۷ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.