یک مورد ابتلای جدید در چین/ ۳ نفر در کره جنوبی جان باختند

Print Friendly, PDF & Email

روند تک رقمی بودن مبتلایان محلی در چین همچنان ادامه دارد و کره جنوبی نیز به کاهش تعداد ابتلای روزانه امیدوار است.

کد خبر : 2229
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 13:02
یک مورد ابتلای جدید در چین/ ۳ نفر در کره جنوبی جان باختند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد در ادامه روند نزولی مبتلایان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، ۱۳ مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته فقط ۱ مورد فقط به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و مابقی ۱۲ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

همچنین به جز شهر ووهان، در هیچ منطقه‌ای از استان هوبه برای سیزدهمین روز پیاپی، مبتلای جدید گزارش نشده است.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز ۱۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند که همگی در شهر ووهان بودند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۰۸۹۴ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۳۷ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان، ۶۹۶۱۴ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۸۰۴۳ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

مقامات چین که پیشتر به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

روزنامه «پیپلز دیلی» چین  به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده که تمام استان‌های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

از کره جنوبی – که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در شرق قاره آسیا دارد – نیز خبر می‌رسد که روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

رویترز به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۹۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین بعد از سه روز در این کشور که مورد فوت بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش نشده بود، صبح امروز سه نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۸۴۱۳ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۸۴ تن رسید.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی در سطح «همه‌گیری» جهانی یا پاندمی قرار گرفت، تا کنون ۱۹۸۶۰۱  نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۷۹۸۸  نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.