قانون مدیریت بحران در شرایط الان کشور اجرا نمیشود

Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دولت خود لایحه مدیریت بحران را به مجلس ارائه داده اما پس از تبدیل آن به قانون ما در شرایط کنونی اصلا اثری از اجرای آن نمی‌بینیم و رئیس مجلس هم دولت را به این کار ملزم نمی‌کند.

کد خبر : 2257
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 16:20
قانون مدیریت بحران در شرایط الان کشور اجرا نمیشود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبرا . حمید علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور شاهد هستیم که ریاست ستاد مقابله با بیماری کرونا به وزیر بهداشت داده شده که این کار انتقادات و حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته است.

وی افزود: واقعیت این است که شرایط پیش آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور گستردگی زیادی دارد به اندازه‌ای که یک وزیر با وجود اختیارات مختلف به خوبی قادر به انجام این امور در این سطح گسترده نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت خود لایحه‌ای را با عنوان لایحه مدیریت بحران پیش از این به مجلس ارائه کرده بود و این لایحه طی مراحل قانونی شهریور سال ۹۸ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و رئیس‌ جمهور نیز آن را به وزیر کشور ابلاغ کرده بود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: دولت در حالی در شرایط حساس کنونی کشور این قانون را اجرا نمی‌کند که خود لایحه آن را به مجلس داده و جالب اینجاست که رئیس‌جمهور در نشست سال گذشته‌اش با نمایندگان از معطل ماندن این لایحه در مجلس گلایه‌مند بود.

وی افزود: رئیس مجلس هم به جای آنکه در اجرای وظایف نظارتی قوه مقننه دولت را ملزم به اجرای این قانون کند، عنوان می‌کند که شورایی باید تشکیل شود که بر عملکرد ستاد مقابله با بیماری کرونا نظارت کند و اصلاً حرفی از اجرای قانون مدیریت بحران نمی‌زند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در قانون مدیریت بحران آمده است که در شرایط بحرانی کشور شورای عالی مدیریت بحران باید به ریاست رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا که در این قانون ذکر شده تشکیل شود و مصوبات آن جنبه قانونی دارد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: عدم اجرای مصوبات این شورا طبق قانون مدیریت بحران تمرد از قانون محسوب می‌شود و فرد متمرد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و حال که این قانون اجرا نمی‌شود، امکان شناسایی و محاکمه متخلفین نیز وجود ندارد./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.