محدودیت ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور را در تعطیلات پایان هفته تشریح کرد.
کد خبر : 22797
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 21:04
محدودیت ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور از ظهر امروز چهارشنبه دهم اسفندماه آغاز شده و تا صبح روز شنبه، ۱۳ اسفندماه ادامه خواهدداشت، گفت: بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت شش صبح روز شنبه ۱۳ اسفنداز محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی در محور چالوس هم گفت: این محدودیت‌ها در صورت اعلام پلیس راه انجام خواهد شد و بر اساس آن در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴  همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی افزود: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در محور هراز نیز گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

وی درباره ممنوعیت تردد وسایل نقلیه نقلیه سنگین نیز گفت: در این محدودیت‌ها حاملان موادسوختی یا فاسدشدنی جزو موارد استثنا هستند. اما به طور کلی درمحور چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است. در  محور هراز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع بوده و علاوه بر آن تردد کلیه کامیون ها و کامیونت‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از این محور ممنوع است.

به گفته شیرانی، اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.