پیش بینی بارش باران در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی در بعضی استان‌ها و وقوع مخاطراتی همچون طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و... خبر داد.
کد خبر : 23095
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 20:13
پیش بینی بارش باران در ۱۲ استان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه و فردا پنجشنبه ۲۵ اسفند در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل خبر داد.

براساس این هشدار در استان‌های مذکور رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت دیدن سازه‌های موقت و خسارت دیدن صنعت کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسافران و مسئولان استان‌های فوق موارد زیر را توصیه کرد:

هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اطراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.