تنظیم قرارداد توسط بهترین وکیل در تهران

وکیل قرارداد به وکیلی گفته می‌شود که در تنظیم قرارداد تبحر و تجربه زیادی دارد. معمولا حضور یک وکیل متخصص در تنظیم قرارداد بخاطر داشتن دانش حقوقی کافی و‌ بهره گیری‌ از آن در نحوه تنظیم قرارداد الزامی می‌باشد چرا که اگر قرارداد به درستی تنظیم نشود طرفین آن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و برای حل آن باید به مراجع قضایی مراجعه کنند. وکیل قرارداد با در نظر گرفتن تمام جوانب متن را با رعایت نکات مهم حقوقی تنظیم می‌کند و مانع از به وجود آمدن مشکلات احتمالی در آینده می‌شود.
کد خبر : 23200
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 12:11
تنظیم قرارداد توسط بهترین وکیل در تهران
Print Friendly, PDF & Email

او برای تنظیم یک قرارداد بی نقص تمامی جوانب از جمله نقض قراراداد، فسخ‌ آن و تخلفات احتمالی را در نظر می‌گیرد. پس مهم است که قبل از امضا هر قراردادی پیش نویس آن را با وکیل تنظیم قرارداد به اشتراک گذاشته و نقاط ضعف آن را بر طرف کنید. گروه وکلای دیده بان حقوق امیر در این مقاله به بررسی انواع قرارداد و علت ضرورت تنظیم آن توسط وکیل می پردازد و با عنوان ویژگی های مهم وکیل قرارداد به شما کمک می کند تا بهترین وکیل در تهران را انتخاب کرده و از مشاوره با او بهره ببرید.

قرارداد چیست و انواع آن

در ماده ۱۸۳ قانون مدنی گفته شده عقد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. یعنی یک قرارداد توافقی و کتبی بین افراد برای معامله و انجام امور محوله که در آن تمامی اختیارات، شروط و تعهدات طرفین نوشته می شود. تفاوت عقد و قرارداد در علم تخصصی حقوق اینگونه است که عقد توافق هایی را شامل می شود که قانون حدود شرایط و نحوه انجام آن را مشخص نموده است که شامل عقد لازم، عقد جائز، عقد خیاری، عقد منجز و عقد معلق می باشد.

اینک طبق ماده های ۱۸۵ و ۱۸۶ قانون مدنی عقد لازم به عقدی گفته می شود که هیچ یک از طرفین حق فسخ آن را نداشته باشند مگر در موارد معین توسط قانون و عقد جایز به عقدی گفته می شود که هر یک از طرفین هر وقت بخواهند آن را فسخ کنند.

اما قرارداد توافقی می باشد که شرایط را قانون مشخص نمی کند و هر شرطی تا موقعی که به جامعه عمومی لطمه وارد نکند قابل استفاده می باشد که از نمونه های آن می توان به قرارداد فروش، قرارداد یا عقد اجاره، قرارداد کاری، قرارداد بیمه، پیمانکاری و …. اشاره نمود.

البته با اینکه قراردادها طبقه بندی های مختلفی دارند اما به طور کلی می توان آنها را به شش دسته تقسیم کرد.

قراردادهای ملکی که به طور کلی مربوط به خرید، رهن، اجاره و تمامی اقدامات برای بدست آوردن ملکی چه موقت و چه دائم در ازای پرداخت مبلغی می باشد.

قراردادهای نیرو انسانی که شامل توافق برای به کار گیری نیرو چه به صورت موقت و چه به صورت دائم می باشد.

قراردادهای راه اندازی کسب و کار که پیمانکاری بوده و یکی از طرفین که شخص یا شرکت مسئول انجام امور محوله می شود و البته می توان به توافق اولیه سهامداران یک شرکت هم در این دسته اشاره کرد.

قراردادهای سرمایه گذاری که مانند قرارداد فروش، مشارکت در ساخت و اخذ وام و … می باشد که معمولا در بانک ها یا موسسات مالی و اعتباری از آن استفاده می شود.

قراردادهای حفاظت از دانش و اطلاعات برای منع افشای اطلاعات مهم و خصوصی بین افراد یا حتی کارمندان یک شرکت یا سازمان تنظیم می شود تا طرفین را از افشای اطلاعات محرمانه باز دارد.

قراردادهای نمایندگی فروش که واگذاری برخی خدمات خود به اشخاص یا شرکت های دیگر را انجام می دهند.

تمام این شش دسته دارای بسیار زیر مجموعه قراردادهایی می باشد که به هر نحو طبق توافق طرفین می تواند تنظیم می شود و بسیار مهم است که در تنظیم آن از نکات حقوقی و قانونی برای حفظ حقوق طرفین استفاده شود.

 

ضرورت حضور وکیل در تنظیم قرارداد

بدیهی است که همیشه با وجود قرارداد بین افراد ممکن است یکی از طرفین یا هر دوی آن به تعهدات خود عمل نکنند که این امر باعث ایجاد اختلاف و ضررهای زیادی از جمله ضرر مالی به افراد می‌شود. ضمن اینکه اگر طرفی از قرارداد قبل از به پایان رسیدن آن فوت کند قانون حالت های مختلفی را برای آن در نظر می‌گیرد پس حضور وکیل قرارداد در تنظیم آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد زیرا وی با در نظر گرفتن تمام حالات قانونی برای طرف ذینفع از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند و فرد نگران هیچ چیز نخواهد بود.

قراردادها دارای پیچیدگی های خاص خود می‌باشند و بسیاری از مفاد و ماده های ذکر شده در آن حقوقی می‌باشد. ممکن است تنظیم قرارداد توسط افرادی صورت بگیرد که به واسطه شغل خود تجربه زیادی در نوشتن آن دارند اما باید بدانید که این افراد دانش حقوقی و تخصص لازم را نداشته و قرارداد نوشته شده می تواند ضررهای جبران ناپذیری را برای طرفین رقم بزند. گروه وکلای دیده بان حقوق امیر پیش تر در مقاله ای نحوه اجرای دستور تخلیه را به صورت کامل بررسی نموده است که مطابق آن می توان گفت برای تنظیم قرارداد اجاره ملک مسکونی اگر نکات حقوقی در آن بدرستی رعایت شده باشد در صورت امتناع مستاجر از تخلیه ملک، موجر به راحتی می تواند دستور تخلیه فوری را از مراجع قضایی اخذ کند.

ویژگی های وکیل قرارداد چیست

وکیل تنظیم قرارداد در واقع همان وکیل پایه یک دادگستری می باشد با این تفاوت که تخصص وی در تنظیم و عقد قرارداد می باشد و دارای تجربه کافی در این زمینه هست و با رعایت تمام نکات حقوقی و الزامات از بروز اختلافات در آینده جلوگیری می کند پس هر وکیلی صلاحیت این امر را ندارد و باید حتما از وکیل مجرب در این زمینه که با قواعد حقوقی و مقتضیات آن کاملا آشنا و به آیین نامه های که برخی از آنها دچار تغییر می شوند مسلط باشد بهره گرفت. امروزه شرکت های بزرگ برای قراردادهای تجاری، بازرگانی و به طور کلی قراردادهای مالی خود از وکلای با تجربه در امر عقد قرارداد استفاده می کنند .

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل

باید بدانید که هزینه مشاوره با وکیل قرارداد و یا سپردن تنظیم و انعقاد قرارداد به ایشان متفاوت بوده و بسته به مفاد آن، شرایط طرفین و داشتن وکالت از یکی از طرفین یا حتی هر دوی آنان متغیر می باشد. اما نکته قابل توجه این است که هزینه مشاوره و تنظیم قرارداد توسط وکیل بسیار کمتر از هزینه وکالت قانونی وی می باشد

نحوه ارتباط با بهترین وکیل قرارداد در تهران

اگر برای مشاوره و تنظیم قرارداد  اجاره ملک مسکونی به دنبال وکیلی مجرب در تهران می باشید که با بهره گیری از تخصص و اطلاعات کافی خود قراردادی معتبر و قانونی با رعایت تمامی نکات حقوقی به نفع طرفین تنظیم کند، می توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۴۷۲۶۶۴۱ با گروه وکلای دیده بان حقوق امیر تماس گرفته و یا حضورا پس از هماهنگی به آدرس تهران، خیابان فلسطین شمالی، نبش کوچه شهید نجف غزایی عتیق، پلاک ۴۷۵، طبقه پنجم، واحد ۵۷ مراجعه فرمایید. وکیل قرارداد گروه وکلای دیده بان حقوق امیر با سابقه درخشان در تنظیم قراردادهای تجاری، قراردادهای پیمانکاری، قراردادهای مالی و …. تا پایان عقد قراردادی معتبر کنار شما خواهد بود.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.