مدیر بیمه ‎های خودرو شرکت بیمه ملت تاکید کرد:

ضرورت اخذ الحاقیه افزایش تعهد مالی در بیمه شخص ‎ثالث

مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه ملت گفت: با توجه به تورم اقتصادی و افزایش قیمت قطعات خودرو، اخذ الحاقیه افزایش تعهدات مالی در بیمه شخص‎ثالث ضروری بوده و باعث اطمینان خاطر افراد می‌شود. تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد معمولا برای همه افراد امکان بروز تصادف منجر به خسارت مالی طی چند سال اجتناب ناپذیر است و نداشتن پوشش بیمه‎ای مکفی در این موقعیت می‌تواند ضرر و زیان بسیاری را به هموطنان ما تحمیل کند.
کد خبر : 23242
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 15:58
ضرورت اخذ الحاقیه افزایش تعهد مالی در بیمه شخص ‎ثالث
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه ملت؛ در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین موضوعات برای دارندگان بیمه شخص ثالث، صدور الحاقیه افزایش تعهدات بیمه‌نامه بود. پس از تصویب قانون بیمه شخص ثالث در سال ۹۵ اخذ الحاقیه برای خسارات بدنی لزومی ندارد، اما برای پوشش حوادث منجر به خسارت‌های مالی این موضوع همچنان ضروری به نظر می‌رسد.

در همین راستا مصطفی ملکی، مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه ملت عنوان کرد: بر اساس قانون، حداقل تعهدی که شرکت‎های بیمه در زمینه خسارت‌های مالی موظف هستند به بیمه‌گزاران ارائه بدهند، ۲ و نیم درصد دیه در ماه حرام است. بر همین اساس در سال جاری که میزان دیه در ماه حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده، این مبلغ ۳۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی افزود: در صورتی که فرد به شرکت‌های بیمه مراجعه کند و درخواست بیمه‌نامه شخص ثالث با حداقل سقف تعهد را بدهد، در زمان بروز حادثه تنها تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان امکان جبران خسارت از طرف بیمه‌گر وجود دارد.

ملکی تصریح کرد: با یک نگاه اجمالی به وضعیت اقتصادی جامعه و هزینه‌های مرتبط با تعمیر خودرو متوجه خواهیم شد که این پوشش ۳۰ میلیون تومان بسیار ناکافی بوده و بسیاری از ضرر‌های به وجود آمده را پوشش نمی‌دهد در حالیکه متاسفانه به صورت تقریبی بسیاری از تصادفات منجر به تحمیل هزینه‌های بیش از این می‌شوند.

مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه ملت گفت: البته قانون‌گذار براساس ماده ۸ قانون بیمه، در خصوص خسارت مالی حداکثر مسئولیت افراد در تصادفات منجر به زیان مالی را به معادل نصف دیه در ماه حرام محدود کرده یعنی اگر فرد با هر نوع خودرویی تصادف و به آن خسارت وارد نماید، مسئولیت وی حداکثر ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود، اما همین مبلغ نیز برای آحاد جامعه بسیار سنگین بوده و می‌توان گفت زمانی که پوشش یک بیمه‌نامه مکفی نباشد، ضرر و زیان بسیاری بر دوش مقصر حادثه گذاشته می‌شود.

ملکی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت بیمه ملت با بهره‌گیری از شبکه سراسری نمایندگان، شعب فعال و خدمات آنلاین خود، آمادگی لازم را در راستای افزایش سقف تعهدات و ارائه الحاقیه مذکور به متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن را در اختیار دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت روزافزون قطعات یدکی خودرو و به صورت کلی کلیه خدمات قابل ارائه در این حوزه ابراز کرد: بررسی نوسانات در این بخش ضرورت دریافت این الحاقیه را بیش از پیش نشان می‌دهد. به عنوان مثال در حال حاضر هزینه خرید در صندوق عقب پراید که یک خودروی ارزان محسوب می‌شود، به رقمی بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین ما به عنوان بیمه‎گر موظفیم تا برای حفاظت از بیمه‎گزاران خود از زیان‎هایی که ممکن است به آن‌ها تحمیل شود، خطرات پیش‎رو را به آن‌ها نشان دهیم.

مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه ملت افزود: نکته مهم دیگری که در این بحث باید به آن اشاره کرد، مسئله افت قیمت است. در بسیاری از موارد در یک تصادف فرد زیان‎دیده علاوه بر مطالبه خسارت خودرو، مطالبه افت قیمت هم می‎کند؛ شرکت‎های بیمه در چنین مواردی موظف هستند پس از صدور رای دادگاه و اخذ نظر کارشناس رسمی مبلغ مشخص شده را پرداخت کنند، اما مسئولیت شرکت بیمه نیز محدود به پوشش بیمه‎نامه است. به عنوان مثال زمانی که مبلغ خسارت برای یک فرد حدود ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته ‎شود و مبلغ ۲۵ میلیون تومان دیگر نیز به منظور افت قیمت تعیین شود، شرکت بیمه براساس سقف تعهدات خود تنها مبلغ ۳۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کند و مابقی برعهده فرد گذاشته می‌شود.

وی در انتها گفت: توصیه ما این است که افراد با مراجعه به واحد‌های صدور شعب و نمایندگان بیمه ملت و همچنین پس از کسب آگاهی لازم نسبت به اخذ این الحاقیه اقدام کنند. این الحاقیه در زمینه حوادث مربوط به راننده نیز امکان‎پذیر است، اما در خصوص خسارت‌های جانی و دیه نیازی به تهیه آن نیست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.