پیش بینی کاهش دما در ۹ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز و کاهش دما طی روزهای آتی در بعضی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاطی از کشور خبر داد.
کد خبر : 23450
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 22:20
پیش بینی کاهش دما در ۹ استان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز در گیلان، مازندران و برخی‌ نقاط‌ استان اردبیل‌ بارش‌ همراه با کاهش‌ دما و نیز در ارتفاعات‌ شمالی‌ قزوین‌ و برخی‌ نقاط‌ آذربایجان شرقی‌ رگبار باران گاهی‌ همراه با رعدوبرق‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، در ارتفاعات‌ مرکزی کرمان و برخی‌ نقاط‌ در نیمه‌ شمالی‌ فارس‌، افزایش‌ ابر، وزش‌ باد و رگبار باران همراه با رعدوبرق‌ و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌، علاوه بر بارش‌ در سواحل‌ شمالی‌، در برخی‌ نقاط‌ استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان و شمال کردستان، رگبار باران و وزش‌ باد انتظار می‌رود. در ضمن‌، در ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان و شمال هرمزگان، نقاطی‌ از خراسان جنوبی‌ و برخی‌ نقاط‌ سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ در ارتفاعات‌ مازندران و غرب‌ گلستان، برخی‌ نقاط‌ از شرق‌ و شمال فارس‌، جنوب‌ کرمان، شمال هرمزگان و برخی‌ مناطق‌ از نیمه‌ جنوبی‌ سیستان و بلوچستان، بویژه در ساعات‌ بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام حاکم‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ ارتفاعات‌ جنوب‌ و غرب‌ کرمان، شرق‌ و شمال فارس‌، همچنین‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی، جنوب‌ آذربایجان غربی‌، زنجان و شمال کردستان رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

پنج‌شنبه‌ برای بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ کرمان بارش‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

از امروز تا چهارشنبه‌ در شمال شرق‌، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد و باعث‌ خیزش‌ گردوخاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا می‌شود.

در این‌ ۴ روز، دوشنبه‌، شدت‌ وزش‌ باد در منطقه‌ زابل‌ بیشتر است‌.

شایان ذکر است‌، در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی‌، کرمان و نیمه‌ شمالی‌ سیستان و بلوچستان طی‌ دوشنبه‌ و سه‌شنبه‌ بطور نسبی‌ ۵ تا ۱۰ درجه‌ کاهش‌ دما خواهند داشت‌.

یکشنبه‌ و دوشنبه‌ دریای خزر مواج‌ است‌ و طی‌ این‌ مدت‌ در استان‌های اردبیل‌، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی‌ کاهش‌ دمای هوا بین‌ ۵ تا ۱۰ درجه‌ اتفاق‌ می‌افتد.

طی‌ ۳ روز آینده خلیج‌ فارس‌، تنگه‌ هرمز و دریای عمان مواج‌ است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.