G۹ مدرن‌ترین خودروی تولید داخل کشور با گیربکس ZF

گیربکس ZF مورد اقبال خودروسازان شاخص دنیا؛ از BMW تا رویز رویز

برند ZF از غول‌های جهانی در خودروسازی با فروش حدود ۳۸.۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ توانسته سهم بزرگی از بازار خودرو ایفا کند. این شرکت در سالیان اخیر روند رو به صعودی داشته و به صورت جهشی سهم خود را در بازار افزایش داده است به نحوی که در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۸.۴ میلیارد دلار فروش داشته است.
کد خبر : 23488
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 14:45
گیربکس ZF مورد اقبال خودروسازان شاخص دنیا؛ از BMW تا رویز رویز
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، این شرکت خود را کیفیت بالا، پرچمداری در تکنولوژی و قدرت نوآوری تعریف می‌کند. بدون تردید کیفیت و تکنولوژی و نوآوری‌های محصولات ZF نظر غول‌های خودروسازی را به این تولیدات جلب کرده است. ۷۳ درصد از محصولات این شکرت در خودرو‌های سواری به کار گرفته می‌شود و ۱۸ درصد آن نیز ویژه خودرو‌های بالای ۶ تن استفاده می‌شود.

در دنیا شرکت‌های شناخته شده BMW و هیوندا و… در طیف وسیعی از محصولات خودشان از گیربکس ZF استفاده می‌کنند، اما این گیربکس‌ها مورد توجه خودروسازان لوکس هم قرار گرفته است و مازارتی و رویزو رویز هم از همین گیربکس استفاده می‌کنند.

اما کدام خودرو‌های شناخته شده دنیا از گیربکس ZF استفاده می‌کنند؟

BMW

• BMW X۳

این خودروی BMW جزو SUV‌های لوکس تولیدی این شرکت شناخته می‌شود که علیرغم آنکه از سال ۲۰۰۳ تولید می‌شود، اما همچنان محبوبیت خود را در بازار حفظ کرده است. دوستداران این خودروی جذب مانور‌های فوق العاده آن می‌شوند که بدون کمک بکارگیری گیربکس ZF در آن ممکن نبود.

• BMW ۵series

BMW ۵۲۰i,BMW ۵۲۸i, BMW۵۳۰i BMW ۵ Series که در فارسی معمولاً بِ‌ام‌و سری ۵ یا بِ‌ام‌و اتاق ۵ خوانده می‌شود یک سری خودرو از مجموعه محصولات شرکت آلمانی بِ ام و است که از سال ۱۹۷۲ تا کنون در ۷ نسل تولید و عرضه شده‌است.

BMW ۷ Series، BMW X۵ (E۵۳)، BMW X۵ (E۷۰)، , BMW ۶۳۰i, BMW۷۳۰i, BMW ۱۱۶i, ۱۱۸i, ۱۲۰i (E۸۷) , pre-LCI, ۱۳۵i (E۸۲) , ۱۱۸d (E۸۱) ,BMW Z۴ E۸۵ LCI, E۸۶, از دیگر تولیدات شرکت BMW هستند که از گیربکس تولیدی ZF استفاده می‌کنند.

Audi

آئودی ای۴ (به آلمانی: Audi A۴) یک خودرو است که در سال‌های ۱۹۹۴–اکنون توسط آئودی در آلمان تولید شده‌است. طراحی آن چهار چرخ محرک است. تاکنون پنج نسل از این مدل تولید شده توسط گروه فولکس واگن ساخته می‌شود. ,Audi B۶, Audi B۴, Audi A۸ AudiA۶ جزو نمونه‌های از این خودروسازی هستند که از گیربکس ZF استفاده می‌کنند. Audi RS۶، Audi S۶، Audi S۸، Audi A۸ از جمله تولیداتی هستند که از گیربکس ZF بهره می‌برند.

• Hyundai Genesis Coupe

هیوندای جنسیس کوپه یک خودرو اسپورت کوپه دیفرانسیل عقب ساخت شرکت هیوندای موتور است که در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ در بازار کره عرضه شد. این اولین خودروی کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای است و بر روی پلتفرم سدان هیوندای جنسیس ساخته شده‌است.

• FORD

Ford Falcon فورد فالکون: یک خودروی بزرگ بود که از سال ۱۹۶۰ توسط فورد استرالیا ساخته می‌شد. این خودرو ۷ نسل داشت و تولید آن در سال ۲۰۱۶ متوقف شد. طراحی این خودرو موتور جلو-محور عقب است.

Ford Territory: این فورد یک SUV است که توسط فورد استرالیا ساخته و از سال ۲۰۱۶ تولید می‌شود. در این محصول از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

• Maserati

Maserati GranTurismo: مازراتی گرن‌توریزمو از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ تولید می‌‎شود. حداکثر سرعت گران‌توریزمو ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد آن ۵ ثانیه است.

Maserati Quattroporte: مازراتی کواتروپوروته خودرویی است که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۹، ۱۹۷۴–۱۹۹۰، ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ تاکنون در مودنا و ایتالیا تولید می‌شود.

• Rolls-Royce

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé: رولز-رویس فانتوم دراپ‌هد کوپه (به انگلیسی: Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé) خودرویی لوکس است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت رولز-رویس در بریتانیا تولید شد. این خودرو در کلاس خودرو لوکس قرار گرفته و طراحی آن بر اساس رولز-رویس فانتوم ۲۰۰۳ بوده‌است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار است. در سال ۲۰۱۵، این خودرو با قیمت ۵۳۳ هزار دلار گران‌ترین خودروی رولز-رویس بود.

کدام خودرو‌های روز ایران از گیربکس ZF استفاده می‌‎کنند؟

بهمن موتور

G۹: پیکاپ G۹ یک خودروی غول پیکر است که در بخش قوای فنی از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) است که قدرتی حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور بالای ۳۶۵ نیوتون متر تولید می‌کند. بخش سیستم ترمز و ایمنی این خودرو از لیست بلند بالایی از تجهیزات بهره می‌برد. تجهیزاتی مانند سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ترمز کمکی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط و سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف از جمله این تجهیزات به شمار می‌آیند

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.