گزارش وقت خبر از صورت وضعیت مالی ۱۲ ماهه پتروشیمی خارک؛

فروش ۱۱۱۷۹ میلیاردی پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۱

براساس صورت وضعیت ۱۲ ماهه پتروشیمی خارک میزان فرروش محصولات این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر : 23617
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 9:20
فروش ۱۱۱۷۹ میلیاردی پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۱
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش نبض بازار، پروپان، بوتان، پنتان پلاس، متانول و گوگرد از محصولات اصلی پتروشیمی خارک می‌باشد میزان فروش این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۱۷۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان تولید محصولات فوق در سال گذشته به مقدار ۱.۱۰۰.۸۱۱ تن رسید.

افزایش ۱۲۰.۸۹۴ تنی تولیدات شخارک

پتروشیمی خارک که در بازار سرمایه با نماد شخارک شناخته می‌شود در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۷۹.۹۱۷ تن تولید داشته که با افزایش ۱۲۰.۸۹۴ تنی در سال ۱۴۰۱ میزان تولیدات بوتان، پنتان پلاس، متانول و گوگرد به مقدار ۱.۱۰۰.۸۱۱ تن رسیده است.

میزان تولید هریک از محصولات پتروشیمی خارک به ترتیب شامل پروپان ۹۰.۰۱۹ تن، بوتان ۱۱۸.۹۱۳ تن، پنتان پلاس ۱۰۱.۸۶۳ تن، متانول ۶۷۱.۹۲۲ تن و گوگرد ۹۹.۳۱۸ تن می‌باشد که با توجه به افزایش هزینه خوراک نسبت به سال ۱۴۰۰ همه محصولات فوق با افزایش تولید در سال ۱۴۰۱ همراه بوده است.

افزایش ۳۷ درصدی سود پایه هر سهم پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۱

سود پایه هر سهم شخارک در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۷۴۹ ریال بود که در سال گذشته با افزایش ۳۷ درصدی سود پایه هر سهم این شرکت به میزان ۶۵۲۱ ریال رسید. با توجه به این که نرخ مواد اولیه محصولات شخارک و همچنین هزینه خوراک گازترش و طبیعی شرکت در سال گذشته افزایش پیدا کرده بود، اما سود خالص پتروشیمی خارک به میزان ۳۹۱۲ میلیارد تومان رسید.

افزایش ۲۷۷ درصدی درآمد‌های پتروشیمی خارک طی ۵ سال

درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی خارک از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۷۷ درصد افزایش داشته است میزان این درآمد در سال ۹۷ حدودا ۲۹۶۲ میلیارد تومان بود که در سال گذشته به ۱۱۱۷۹ میلیارد تومان رسید. علاوه بر این سود عملیاتی شرکت نیز در طی ۵ سال ۸۴ درصد افزایش داشته و این سود از میزان ۲۴۶۵ میلیاردی در سال ۹۷ به میزان ۴۵۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.