تامین مالی ۱۰۸۲۸ میلیارد ریالی طرح‌های گردشگری توسط بانک گردشگری

بانک گردشگری تاکنون در مجموع ۹۵ طرح حوزه گردشگری را در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از ۱۰۸۲۸ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
کد خبر : 23692
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 11:12
تامین مالی ۱۰۸۲۸ میلیارد ریالی طرح‌های گردشگری توسط بانک گردشگری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری طی سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی داشته و ۷۹ پروژه بخش گردشگری را در مناطق برخوردار از محل این صندوق تامین مالی کرده است.

در خصوص ۷۹ طرح مذکور مبلغ ۹۶۲۴ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که ۷۱۸۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه متناسب با پیشرفت طرح‌ها پرداخت خواهد شد.

پروژه‌های تامین مالی شده بخش گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز ۱۶ فقره به مبلغ ۱۲۰۴ میلیارد ریال تسهیلات مصوب است که تاکنون ۱۱۸۶ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

این گزارش حاکیست: همچنین بانک گردشگری با انعقاد قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عاملیت پرداخت تسهیلات از محل منابع بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را در مجموع به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال را اخذ کرده است. این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته که بخش زیادی از آن سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است.

این بانک ضمن بررسی طرح‌های معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کل مبلغ موضوع قرارداد را در مهلت مقرر، به بیش از ۳۰ طرح در حوزه گردشگری اختصاص داده و در حال تامین مالی آنهاست و از حیث عمل به تعهدات در مهلت مقرر عملکرد مطلوبی داشته است.
یادآور می‌شود پرداخت تسهیلات مذکور با معرفی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای طرح‌های دارای توجیه گردشگری در سراسر کشور بوده است.

هتل‌ها، سرا‌های گردشگری و مراکز اقامتی در شهر‌های یزد، کاشان، لاهیجان، محمودآباد، رامسر و کیش از جمله مراکزی است که تسهیلات گردشگری را دریافت کرده اند.

بانک گردشگری ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.