تازه‌های کرونا در جهان | ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت

Print Friendly, PDF & Email

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان برخی کشورها را مجبور کرده است برای مقابله با این ویروس از ارتش‌های خود کمک بگیرند.

کد خبر : 2375
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 21:33
تازه‌های کرونا در جهان | ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . ویروس کرونا همچنان در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی است و هر لحظه به تعداد مبتلایان آن افزوده می‌شود و کشورهای برای مقابله با تبعات انسانی و اقتصادی آن، دست به اقداماتی زده و تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

از قاره کهن شروع می‌کنیم. نخست‌وزیر هند امروز پنجشنبه (۲۹ اسفند) از مردم این کشور خواست طی هفته‌های آینده به هیچ وجه از خانه‌های خود خارج نشوند مگر اینکه مجبور به بیرون رفتن باشند. «نارندرا مودی» گفت که ویروس کرونا به شدت در حال تأثیر بر اقتصاد هندوستان است.

به شرق آسیا می‌رویم. رسانه‌های مالزی اعلام کردند که محمد ماهاتیر بعد از آنکه با یک نماینده مبتلا به کرونا تماس داشته به قرنطینه منتقل شده است. خبرگزاری رویترز از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سطح جهان خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد که امارات ابوظبی، پایتخت این کشور به صورت موقت همه خیمه‌های صحرایی و خدمات گردشگری دریایی و صحرایی و رستوران‌های عمومی را جمع کرده است.

وزارت بهداشت امارات از بهبود یافتن پنج تن دیگر خبر داد و گفت که شمار بهبود یافته‌های کرونا به ۳۱ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا نیز به ۱۴۰ نفر رسیده است.

بحرین نیز در اقدامی مشابه همه فعالیت‌های ورزشی را از امروز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

عربستان سعودی نیز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا به ۲۳۸ نفر رسیده و در این بین هشت نفر بهبود یافته‌اند.

فخرین الدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز از ثبت سومین فوتی کرونا در این کشور خبر داد. تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه نیز از مرز ۲۰۰ نفر گذشت. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هم اعلام کرد که ۹۸۰۰ نفر نیز در قرنطینه هستند.

در قاره‌ سبز، نیز پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد که همه جلساتی که مقرر بود در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه در استراسبورگ (فرانسه) برگزار شود لغو شده و محدود به جلسات کوچک در بروکسل بلژیک خواهد شد.

انگلیس هم اعلام کرد که شمار فوتی‌های کرونا در این کشور به ۱۲۸ نفر افزایش یافته است. از دولت‌شهر دو کیلومتری موناکو (واقع در جنوب ساحل فرانسه) نیز خبر میرسد امیر این دولت‌شهر شاهزاده «آلبرت دوم» به کرونا مبتلا شده است.

آلمان نیز بعد از اظهارات دیروز صدر اعظم خود که گفته بود با بزرگترین چالش پساجنگ‌ (جنگ جهانی دوم ) روبرو است، ده‌ها هزار نیروی ذخیره خود را برای جنگ جهان با کرونا فراخوانده است.

از آمریکا هم خبر می‌رسد که یک کودک پنج ساله در ایالت مریلند این کشور به کرونا مبتلا شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که ۲۰۰۰ نیروی گارد ملی در راستای کرونازدایی در این کشور در حال انجام وظیف و کمک‌رسانی هستند و شمار آن‌ها تا پایان این هفته افزایش خواهد یافت.

رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که ۵۱ نفر در ارتش آمریکا کرونا گرفته‌اند. این آمار دیروز هفت نفر بود.

در آفریقا نیز مقامات سودانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به ۱۴۲۳ نفر خبر دادند. مقامات چاد نیز از ثبت اولین فوت در این کشور خبر دادند.

در غرب آفریقا نیز موریتانی مقررات آمد و شد وضع کرده است.این مقررات از ساعت هشت عصر تا شش صبح اجرا خواهد شد.

در مغرب جهان نیز شمار مبتلایان به کرونا، با ثبت سه مورد جدید ۶۱ نفر اعلام شد.

از الجزائر خبر می‌رسد این کشور در یک روز نه نفر را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است. گذشته از این، در طول یک روز گذشته ۸۲ تن مبتلا شده‌اند که در مقایسه با آمار کشورهای اطراف رکورد جدیدی است./ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.