‌بازار ‌”طلا و ارز” آرامش ‌پیدا کرد‌

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: بازار اقتصاد، طلا و ارز آرامش نسبی پیدا کرده ‌و امیدواریم با حمایت مسئولان گره مشکلات باز شود.‌

کد خبر : 240
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 6:50
‌بازار ‌”طلا و ارز” آرامش ‌پیدا کرد‌
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، ابراهیم محمدولی شامگاه سه‌شنبه در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی ساعت و ماشین آلات وابسته اظهار داشت: در یک سال گذشته همه اصناف در سطح کشور وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند و امیدواریم مشکلات موجود در کشور برطرف شود. ظرفیت استان اصفهان در زمینه طلا و جواهر بسیار خوب است و باید از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر استان اصفهان در زمینه‌ ارز‌آوری و اشتغال‌زایی در کشور نقش به سزایی دارد. هنر و فرهنگ ایران را در صورت رفع موانع می‌توان صادر کرد و امیدوارم موانع و مشکلات موجود بر سر این راه برطرف شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران خاطرنشان کرد: در صنعت طلا ۷ کشور در سطح جهان نام آشنا هستند که یکی از آن کشورها ایران است. متأسفانه صنعت طلا در ایران به فراموشی سپرده شده ‌و به توانمندی، خلاقیت و سرمایه باید توجه شود. هیچ پول و سرمایه‌ای از دولت نمی‌خواهیم اما این صنعت نیاز به رفع موانع دارد.

وی ادامه داد: خروج مواد اولیه و شمش طلا از گمرک بسیار زمان‌بر است و هزینه تولید‌کننده به هدر می‌رود و دیگر جای رقابت برای او باقی نمی‌ماند. بسیاری از کشورها خواهان محصولات کشور ما هستند و مشکلات و موانع سبب شده است تا در این صنعت بسیار مهم در دنیا عقب بمانیم.

محمدولی بیان کرد: جایگاه صنعت طلا و جواهر در کشور باید ارتقا پیدا کند و متأسفانه در بسیاری از موارد سلیقه‌ای عمل می‌شود و با توجه به این‌که نگاه‌های منفی به کشورمان بسیار زیاد است باید کمک شود تا صنعت طلا و جواهر در کشور رشد پیدا کند.

وی گفت: بازار اقتصاد، طلا و ارز آرامش نسبی پیدا کرده است و امیدواریم با حمایت مسئولان گره مشکلات باز شود. در سند راهبردی نیز بر این موضوع تأکید شده که تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت‌های بسیار خوبی در این صنعت ایجاد شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.