فعالیت‌ ۲۴ ساعته واحد‌های خدماتی صنعت هسته‌ای

Print Friendly, PDF & Email

واحدهای خدماتی صنعت هسته‌ای در ایام تعطیلات نوروز به صورت ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمات به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در امر مبارزه با ویروس کرونا هستند.

کد خبر : 2449
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردین 1399 - 19:53
فعالیت‌ ۲۴ ساعته واحد‌های خدماتی صنعت هسته‌ای
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . سازمان انرژی اتمی ایران با در نظر گرفتن شرایط فعلی جامعه و نیاز به همدلی و ارائه خدمات بدون وقفه در حوزه انرژی هسته‌ای به مردم، بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و… در زمان شیوع کرونا اعلام کرد: بخش‌های فنی، تخصصی و خدمات‌رسان صنعت هسته‌ای نظیر مجتمع پژوهشی ایران مرکزی یزد، نیروگاه اتمی بوشهر، مرکز تابش گاما، مجتمع تولید آب‌سنگین خنداب، تولید سانتریفیوژهای جدید و تحقیق و توسعه در سایت شهید احمدی‌ روشن (نطنز) و… در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ با اهتمام و جدیت بیشتری مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی مستمر به هم‌میهنان است و این امر مهم بنا بر اهداف و رسالت اجتماعی سازمان انرژی اتمی، با حداکثر امکانات و تجهیزات ادامه خواهد داشت.
همچنین این سازمان به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی از طریق پورتال و فضای مجازی خواهد بود.
در همین خصوص علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز امروز شنبه دوم فروردین ماه ۱۳۹۹  با حضور در مرکز کاربرد پرتوهای سازمان در سایت شهید شهریاری، از روند خدمت رسانی ۲۴ ساعته این مرکز به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور معاون کاربرد پرتوهای سازمان و مدیران و متخصصان این بخش صورت گرفت، فعالیت‌های شبانه روزی مرکز در میکروب زدایی و استریل وسایل یک‌ بار مصرف پزشکی برای شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها و به ویژه برای گروه‌های جهادی و بسیج مردمی تشریح شد.

در همین خصوص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی طی اظهاراتی عنوان کرد: امروز دوم فروردین روز شنبه در سایت شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی و در یکی از مراکز مهم تابش گاما که یک سامانه پرتودهی گاما است، حضور یافتم. در این مرکز نیازهای پزشکی اعم از تجهیزات و نیازهای دیگر مثل دستکش، گان و موارد دیگری که به خصوص امروزه در بیمارستان‌ها مورد نیاز است استریلیزه می‌شود

وی افزود:‌ با توجه به شرایط خاص در کشور تصمیم گرفتیم که از این مرکز به صورت ۲۴ ساعته استفاده شود چون حجم ورودی بسیار بالاست و عزیزان ما علیرغم اینکه عمده کارمندان و پرسنل دولتی در تعطیلات به سر می‌برند، با توجه به احساس مسئولیتی که در قبال ملت خودشان دارند پذیرفتند ۲۴ ساعته در این مکان حضور داشته باشند و کارتن‌ها که مملو از هدایا و تولیدات کارخانجات مختلف کشور است به اینجا می‌آید و به صورت ۲۴ ساعته و رایگان استریلیزه می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: غیر از این سامانه یک سامانه پرتودهی دیگر در یزد و یک سامانه هم در بناب داریم که آنها نیز مشغول فعالیت هستند و خدماتی را ارائه می‌دهند و من به سهم خود از آنها تشکر می‌کنم.

صنعت / فارس / صنعت هسته ای

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.