ابهام ۱۹ میلیاردی در صورتهای مالی بیمه آسیا + سند

Print Friendly, PDF & Email

در صورتهای مالی ۹ ماهه ی بیمه آسیا برای برخی از جاهای خالی هزینه هایی انجام شده که صورت عملکرد آن مشخص نیست. این مقدار هزینه بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان می شود که توضیح مشخص و دقیقی برایش وجود ندارد

کد خبر : 2452
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردین 1399 - 21:25
ابهام ۱۹ میلیاردی در صورتهای مالی بیمه آسیا + سند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“موضوع شفافیت در عملکرد مالی بیمه ها همچنان محل بحث است و هربار با رسیدن به نتایج جدید این موضوع بیشتر نشان می دهد که جا برای بررسی دارد. صورتهای مالی هر سازمانی باید از نهایت روشنی برخوردار باشد تا اولا مشخص گردد که هریک از هزینه ها برای چه ردیفی انجام شده و در نهایت اگر در جایی ابهامی وجود دارد توضیح داده شود. اما گویا درگ همین مسئله برای برخی مدیران بیمه سخت است زیرا با بررسیهای انجام گرفته نتایجی حاصل می شود که می تواند جای ابهام بسیار زیادی را باقی بگذارد. بیمه آسیا که از بیمه های قدیمی و باسابقه ی کشور است در صورتهای مالی خود برخی از جاهای خالی را با ارقامی پر کرده که معلوم نیست چنین هزینه ای به چه منظوری انجام شده.

در صورتهای مالی ۹ ماهه ی بیمه آسیا برای برخی از جاهای خالی هزینه هایی انجام شده که صورت عملکرد آن مشخص نیست. این مقدار هزینه بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان می شود که توضیح مشخص و دقیقی برایش وجود ندارد و تنها در پائین بخش سایر این هزینه ها درج شده و معلوم نیست که ۱۹ میلیارد که در این صورتهای مالی مشاهده می شود در چه راهی و طی چه فرآیندی هزینه شده.

این روش انتشار صورتهای جای چکش کاری بسیار زیادی را دارد زیرا مطمئناً هیچ کدام از مدیران این بیمه هم هزینه ای را بدون دریافت فاکتور و یا مستندات دیگر انجام نخواهند داد اما جالب اینجاست که برای رقم قابل وجه ۱۹ میلیاردی در صورتهای مالی خود هیچ توضیحی را نمی دهند. باید از مدیران بیمه آسیا پرسید که آیا اینطور هزینه کرد برای خودشان قابل قبول است تا برای سایرین باشد؟ لازم به ذکر است که بیمه آسیا با ۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون سهم در بازار اول بورس فعالیت می کند که در ماه اسفند با بازدهی زیر ۵ درصد عملکرد مناسبی در بازار سرمایه نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.