بستری ۳ هزار نفر با علایم حاد تنفسی در آذربایجان‌شرقی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در یک ماه گذشته ۹ هزار و ۲۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه و ۳ هزار نفر از آنها بستری شده‌اند.

کد خبر : 2474
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 16:09
بستری ۳ هزار نفر با علایم حاد تنفسی در آذربایجان‌شرقی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،تبریز محمدحسین صومی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا را در استان ۸۱۳ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر آمار مبتلایان به این بیماری، جزو استان‌های سطح دو کشور است، افزود: در یک ماه گذشته ۹ هزار و ۲۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه و ۳ هزار نفر از آنها بستری شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵۴ نفر با علایم حاد تنفسی در استان بستری هستند که ۲۸۰ نفر از آنها جزو مبتلایان قطعی به کرونا محسوب می‌شوند.

صومی، تعداد بهبودیافتگان قطعی را در استان ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تنها ۷ نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان، زیر ۵۰ سال سن داشتند که ۶ نفر از آنها نیز درگیر بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص برنامه‌ها و اقدامات آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده سپاه عاشورا درخصوص طرح غربال‌گری سلامت، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جمعیت هلال احمر استان درخصوص کنترل مبادی خروجی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص روند فعالیت رسانه‌های استان و مدیریت فضای مجازی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در شهر تبریز، مدیرکل صداوسیما درخصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص اقدامات انجام یافته برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به ارائه گزارش پرداختند.

محمدزاده، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهار محور تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، آماده‌سازی فضا و امکانات درمانی، نحوه فعالیت صنوف، بازار و ترددهای بین‌شهری و سازمان‌دهی فضای اطلاع‌رسانی ارائه کرد./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.