مزایده های هشدار دهنده برای بانک تجارت + سند

Print Friendly, PDF & Email

بانک تجارت با زیان ۱۲۲ هزار میلیارد ریالی در پایان ۹ ماهه ۹۸ نشان داد که اوضاع بسیار بدی را سپری می کند اما با همین شرایط دست از بنگاهداری برنداشته و همچنان به آن ادامه می دهد. برگزاری دو مزایده اخیر این بانک نشان داد که وضعیت مطلوبی در این باره وجود ندارد. دو شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و توسعه مولد نیروگاهی بجهرم که به ترتیب با دو نماد رتاپ و بجهرم در بازار بورس و فرابورس فعالیت می کنند بانک تجارت را به عنوان سهامدار خود می بینند.

کد خبر : 2588
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 21:32
مزایده های هشدار دهنده برای بانک تجارت + سند
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“موضوع بنگاهداری بانکها سالهاست که ادامه دارد و سالهای زیاد دیگری هم ادامه خواهد داشت. بانکها باید درآمدزایی داشته باشند و در این موضوع شکی نیست اما این مسئله باید با ظرفیتهای بانکی انجام گیرد. درآمد از طریق ظرفیتهای بانکی پایدار و ثابت خواهد بود تا اینکه برخی از مدیران بانکی با دست زدن به بنگاهداری آن هم با اشتهای سیری ناپذیر بخش مهمی از سرمایه ی بانک را در این مسیر خرج کنند. آسیب اینکار زمانی بیشتر می شود که بانکها به منظور رهایی از این وضعیت اقدام به برگزاری مزایده کنند. میزان استقبال از برگزاری مزایده نشان دهنده ی جذابیت بنگاههایی است که یک بانک بخشی از آن و یا تمام آن را در اختیار دارد. دو مزایده ی اخیر بانک تجارت به خوبی نشان می دهد که مدیران این بانک در بخش بنگاهداری انتخاب خوبی نداشتند و به معنی دیگر خیلی بد عمل کردند.

بانک تجارت با زیان ۱۲۲ هزار میلیارد ریالی در پایان ۹ ماهه ۹۸ نشان داد که اوضاع بسیار بدی را سپری می کند اما با همین شرایط دست از بنگاهداری برنداشته و همچنان به آن ادامه می دهد. برگزاری دو مزایده اخیر این بانک نشان داد که وضعیت مطلوبی در این باره وجود ندارد. دو شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و توسعه مولد نیروگاهی بجهرم که به ترتیب با دو نماد رتاپ و بجهرم در بازار بورس و فرابورس فعالیت می کنند بانک تجارت را به عنوان سهامدار خود می بینند. تجارت در رتاپ ۱۳.۴۱% سهام داشته که ارزش آن بالغ بر ۴۸۸ میلیون است و در بجهرم مالکیت ۱۶.۶۸% سهام که ارزشی بیش از ۴ میلیارد دارد را در اختیار دارد.

این بانک که در تاریخ ۲۸ بهمن و ۲۸ اسفند اقدام به واگذاری سهام این دو شرکت از طریق مزایده کرد به علت فقدان متقاضی برای مزایده در تاریخ عرضه موفق به انجام آن نشد. حال سؤالی که مطرح می شود این است که چرا باید دو شرکتی که هیچ تقاضایی برای خرید سهام آنها وجود نداشته در اختیار بانکی باشد که در چندسال گذشته همواره زیان ده بوده و تراز مالی مثبتی نداشته است؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.