احتمال افزایش مبتلایان کرونا در جنوب شرق آسیا

Print Friendly, PDF & Email

کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله ویتنام، تایلند و مالزی از افزایش تعداد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا خبر داده و کارشناسان درمانی نیز درباره احتمال فروپاشی نظام سلامت اندونزی هشدار می‌دهند.

کد خبر : 2714
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 فروردین 1399 - 20:28
احتمال افزایش مبتلایان کرونا در جنوب شرق آسیا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . همزمان با به صدا درآمدن آژیر قرمز ویروس «کووید۱۹» در اروپا و آمریکا، مسئولان برخی کشورهای جنوب شرق آسیا نیز درباره احتمال افزایش ابتلا به این بیماری در کشورهای خود هشدار می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی تایلند امروز (چهارشنبه) گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در تایلند به ۹۳۴ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در عدد ۴ نفر باقی ماند.

سخنگوی وزارت بهداشت تایلند با درخواست از مردم برای کمک به دولت و خودشان و رعایت اصول بهداشتی اعلام شده، گفت: «متاسفانه هنوز هم کسانی هستند که بر خلاف توصیه‌های ما، به خارج [از خانه‌هایشان] می‌روند که این دلیل تداوم افزایش تعداد [مبتلایان] است».

نخست‌وزیر تایلند نیز روز گذشته بعد از جلسه کابینه، در این کشور وضعیت اضطراری ملی و اعمال قرنطینه خانگی را اعلام کرد.

«مرکز کنترل بیماری‌های» تایوان نیز امروز اعلام کرد که با ثبت ۱۹ مورد ابتلای جدید به کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس به ۲۳۵نفر در این کشور رسیده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز،  تعداد کل فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در تایوان نیز ۲ نفر اعلام شده است.

وزارت بهداشت ویتنام نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام ابتلای ۱۱ نفر دیگر به ویروس کرونا، از افزایش تعداد کل مبتلایان به ۱۳۴ نفر خبر داد.

از سنگاپور نیز خبر می‌رسد که دولت این کشور فعلا قصد ندارد از برگزاری انتخابات سراسری آنهم در بحبوحه شیوع ویروس کرونا صرف نظر کند زیرا معتقد است به یک رهبری قوی در زمان این بحران نیاز است.

به نوشته رویترز، در حالی که سنگاپور باید در اوایل سال ۲۰۲۱ انتخابات سراسری برگزار کند اما دولت این کشور اوایل ماه جاری (مارس) قوانین انتخاباتی را تغییر داد و عده‌ای معتقدند که این امر مقدمه‌ای برای انتخابات زودهنگام است.

«تئو چی هان» وزیر ارشد کابینه سنگاپور با دفاع از ایده برگزاری انتخابات در زمان شیوع کرونا، گفت: «زمانی که به سمت طوفان حرکت می‌کنید، می‌خواهید مطمئن باشید که ناخدای کشتی شما چه کسی است و در نیمه راه منصرف نمی‌شود».

وزارت بهداشت مالزی نیز ظهر امروز (به وقت تهران) اعلام کرد با ثبت ۱۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در مالزی به ۱۷۹۶ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «استار» همچنین با ثبت یک مورد فوتی دیگر بر ثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان کروناویروس در این کشور به ۱۷ نفر رسیده است.

کارشناسان درمانی نیز هشدار می‌دهند که نظام سلامت اندونزی، به دلیل واکنش کُند دولت این کشور به شیوع کووید۱۹ و تهیه تجهیزات کافی برای مقابله با آن، در آستانه فروپاشی به دلیل احتمال طغیان کرونا در اندونزی قرار دارد.

خبرگزاری «رویترز» در مطلبی با بررسی داده‌های دولتی، گزارش داد که نظام سلامت اندونزی از کمبود تخت، کادر درمانی و تجهیزات مراقبت‌های ویژه رنج می‌برد و احتمال تبدیل شدن این کشور به کانون سرایت دیگر ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا وجود دارد.

اندونزی (به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان) تا کنون ۶۸۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده اما تحقیقات یک مرکز شبیه‌سازی بیماری‌های عفونی در لندن نشان می‌دهد که فقط کمتر از ۲ درصد تعداد کل مبتلایان واقعی آزمایش و گزارش شده‌اند که همین موضوع می‌تواند شمار ابتلا به این ویروس را در اندونزی به ۳۴ هزار نفر برساند.

همچنین اولین مورد ابتلا به کرونا در شهر «بازار کاکس» بنگلادش و در نزدیکی بزرگترین کمپ پناهجویان جهان ثبت شد. در این کمپ مسلمانان «روهینگیا» حضور دارند که از خشونت‌های ارتش میانمار به بنگلادش آمده‌اند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا تا کنون ۴۲۴۱۱۴ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۱۸۹۳۱ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

/ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.