مدرک تحصیلی غیرمرتبط مدیرعامل بزرگترین شرکت معدنی ایران

Print Friendly, PDF & Email

شرکت معدنی وصنعتی چادرملو که بزرگترین شرکت معدنی ایران است در حال حاضر با مدیریت فردی اداره می شود که با تحصیلات غیرمرتبط مدیرعامل بزرگترین شرکت معدنی ایران است که این موضوع می تواند به اعتبار سازمانی کشورمان در مجامع بین المللی آسیب برساند. 

کد خبر : 2847
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 20:48
مدرک تحصیلی غیرمرتبط مدیرعامل بزرگترین شرکت معدنی ایران
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“استفاده از افراد متخصص با رشته تحصیلی مرتبط یکی از ارکان موفقیت سازمانها و شرکتهاست که بی توجهی به آن می تواند تبعات بدی را در طول زمان به همراه داشته باشد. ممکن است فردی با داشتن رشته غیر تخصصی در مدیریت بخشی موفق باشد اما این کار در دنیای حرفه ای امروز جالب نیست. البته این موضوع در برخی از سازمانهای کشورمان در حال انجام است و به طور مثال شاهد برکناری میعاد صالحی از صندوق بازنشستگی به همین دلیل بودیم. مدرک تحصیلی غیرمرتبط خصوصا برای افرادی که در رأس هرم تصمیم گیری قرار دارند می تواند هزینه های بازآموزی را به همراه داشته باشد و یا تصمیمات استراتژیک با تأخیر زمانی مواجه گردد که در این صورت باید روی انتخاب افراد دقت نظر بیشتری کرد. متأسفانه این موضوع در برخی از شرکتهای بزرگ با همه ی حساسیتهایی که می توانند داشته باشند هنوز در حال انجام است و شاهد روی کار آمدن افرادی هستیم که تحصیلات دانشگاهیشان ربطی به مسئولیت فعلی آنها ندارد و به این ترتیب آمار مدیران غیرمتخصص در کشور افزایش پیدا می کند. شرکت معدنی وصنعتی چادرملو که بزرگترین شرکت معدنی ایران است در حال حاضر با مدیریت فردی اداره می شود که با تحصیلات غیرمرتبط مدیرعامل بزرگترین شرکت معدنی ایران است که این موضوع می تواند به اعتبار سازمانی کشورمان در مجامع بین المللی آسیب برساند.

ناصر تقی زاده که از اواخر اسفند سال ۹۸ به عنوان مدیرعامل چادرملو انتخاب شد با مدرک مهندسی مکانیک در مقطع لیسانس این جایگاه را در اختیار دارد و عجیب اینجاست که این اتفاق با موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن ( ایمیدرو) انجام گرفته است. تقی زاده که پیشتر به عنوان رئیس هیئت مدیره چادرملو فعالیت می کرد حالا با تحصیلات غیرمرتبط مدیرعامل مجموعه ای شده که در بخش اقتصادی کشور اثرگذاری بسیار زیادی دارد. با این شرایط به نظر می رسد که باید در ملاک انتخاب افراد در بخشهای مختلف تجدید نظر شود زیرا این موضوع می تواند به اعتبار حرفه ای سازمانهای کشور در مجامع بین المللی آسیب برساند. ناصر تقی زاده در شرایطی با مدرک تحصیلی غیرمرتبط به این سمت رسید که به غیر نوریان یکنفر دیگر از اعضای هیئت مدیره چادرملو کارشناس ارشد مهندسی معدن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.