شرکت فولادمبارکه همگام با پویش کنترل شیوع کروناویروس

Print Friendly, PDF & Email

حسین مدرسی فر، مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولادمبارکه در گفتگو با خبرنگار فولاد در تشریح اقدامات این شرکت در جهت کنترل ویروس کووید ۱۹ (کرونا) گفت: به ‌منظور اقدام مؤثر و اطمینان از کنترل انتشار ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) یا به اصطلاح کرونا، در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» با محوریت معاونت نیروی انسانی و سازماندهی، بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست (HSE) و سایر واحدهای ذیربط تشکیل شد که به صورت مستمر دستورالعمل‌های روزآمد و کاربردی در صنعت فولاد را تهیه و برای اجرا، ابلاغ می نماید.

کد خبر : 2938
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 19:13
شرکت فولادمبارکه همگام با پویش کنترل شیوع کروناویروس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، مدیر بهداشت حرفه ای ، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه افزود: تصمیمات کارگروه طبق دستورالعمل های واصله از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و شامل به حداقل رساندن تماس کارکنان، تعطیلی موقت فعالیت ها، ضدعفونی کردن محیط و تجهیزات، تهیه پکیج بهداشتی برای کارکنان، خرید دستگاه های تب سنج مادون قرمز و ذخیره مواد غذایی آماده به مدت حداقل ۳ روز می باشد.
مدرسی فر تصریح کرد: از اقدامات دیگر می توان به مواردی اشاره نمود که در جهت کاهش ابتلای کارکنانی است که دارای بیماری های زمینه ای یا صعب العلاج می باشند. از همین رو افرادی که با تایید مرکز بهداشت دچار بیماری های خاص می باشند و حضور آنان در شرکت برای ایشان پرمخاطره است تا اطلاع ثانوی از طریق امور اداری تایید کارکرد شده و نیازی به حضور در شرکت ندارند. لازم است این نکته نیز اشاره شود که آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در قالب تدوین و انتشار پوستر، بروشور، بنر، پیامک و استفاده از کانال های ارتباطی دیگر در اندک زمانی با هماهنگی درون واحدی و برون واحدی با روابط عمومی انجام گرفته و می گیرد.
مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه ادامه داد : موارد یاد شده خلاصه ای از فعالیت های مربوط به پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید یا همان کووید۱۹ می باشد و به صورت روزانه اطلاعات جدید که توسط وزارت بهداشت و آموزش پزشکی انتشار داده می شود اقدامات جدیدی تعریف و اجرا می شود.به طور مثال با یادگیری از نحوه انتشار بیماری توسط بیمار شماره ۳۱ در کره جنوبی و اهمیت عدم حضور برخی از پرسنل تصمیماتی گرفته شد که اطلاع رسانی شده است.
مدرسی فر تصریح کرد: برخی از کارکنان سوالاتی در زمینه کاهش ساعات کاری همکاران شیفت داشتند که بایستی عرض کنم، بعد از مشاهده چندین مورد مشکوک در شرکت و همچنین اعلام متخصیصن و پزشکان عزیز که حدود ۸۰ درصد از افراد ناقل هیچ گونه علایمی ندارند و کاهش احتمال انتشار با قطع زنجیره های داخلی فولاد مبارکه و تمرکز بر مواردیکه می توان احتمال انتشار را کنترل نمود، با تشکیل جلسه کارگروه با مدیرعامل محترم و اعضا شورای معاونین و اعلام اینکه احتمال انتشار با سرو غذا و همچنین تجمع افراد در محلهای طبخ غذا و … وجود دارد و با عنایت به اینکه سرویس ایاب ذهاب را میتوان با ضد عفونی کردن و تخصیص ماسک و دستکش و افزایش تعداد سرویس ها در جهت کاهش تجمع کارکنان بهتر مدیریت نمود ، تصمیم به پیاده سازی لوحه شیفت جدید و حذف سرو غذا گرفته شد. در ضمن پیشنهادی مبنی بر این بود که کارکنان از منزل غذا با خود بیاورند که مطرح شد و بعلت احتمال بالای انتشار ویروس و مسمومیت های غذایی در این روش و همچنین گسترش مرکز طبخ غذا به جای یک مورد به چند صد مورد ، تایید نگردید.
مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولادمبارکه در پایان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده با همکاری کارکنان و سایر دستگاه های ذیربط در کاهش انتشار ویروس و قطع زنجیره انتشار، مثمر ثمر خواهد بود اظهار داشت: تمامی فعالیت های مذکور با مشارکت همگانی نتیجه خواهد داد. پس لازم است با حذف ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و جاده ها و قرنطینه خانگی در پیشگیری از بروز بیماری ویروس جدید، پیش قدم باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.