رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به کار گیری تمام ظرفیت دولت و مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی

Print Friendly, PDF & Email

نخستین همایش بین‌المللی فولاد و جشنوارۀ صنعت فولاد در چابهار از روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه در این شهر برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش فراهم آوردن مقدمه‌ای برای حضور مؤثر و مداوم عرصۀ فولاد به‌عنوان یک صنعت پیشرو و پیشتاز در چابهار و صنعتی شدن این نگین و گنج پنهان سواحل مکران است.

کد خبر : 301
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 9:17
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به کار گیری تمام ظرفیت دولت و مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از غرفۀ فولاد مبارکه در نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تولید و توسعه فولاد کشور گفت: استان اصفهان و بهطور مشخص، فولاد مبارکه مرکز ثقل صنعت فولاد کشور است.
وی خاطرنشان کرد: دانش فنی فولاد مبارکه میتواند برای احداث کارخانۀ ۲ میلیون تنی فولاد مکران چابهار چارهساز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل خامفروشی در بخش سنگآهن گفت: بنا بر تأکید مقام رهبری، تمامی ظرفیت دولت و مجلس برای جلوگیری از خامفروشی به کار گرفته شده است.
به خاطر داشته باشیم کشوری که تولید نداشته باشد نمیتواند رونق اقتصادی و تولید ناخالص داخلی داشته باشد و این میسر نمیشود، مگر با رفع موانع تولید و حمایت از تولید داخلی که این امر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با جدیت در حال انجام است.
وی اظهار داشت: علیرغم همۀ پیشبینیهای منفی سازمانهای بینالمللی از رشد اقتصادی کشور، ما شاهد آنیم که در حوزههای مختلف به رشد اقتصادی بسیار خوبی در سال جاری دست یافتهایم.
دکتر مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت نیز در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار گفت: کشور ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۵۵ میلیون تن فولاد را هدفگذاری کرده است. این در حالی است که بزرگترین شرکتهای فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجهاند.
وی تصریح کرد : بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، باید با رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سود آوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.
در همین خصوص محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران  اظهار داشت:با درآمدهای نفتی نتوانستیم به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنیم. امروز  ساختن اقتصادی کارآمد برای کشور بر دوش تک تک ماست.شرکت خصوصی و دولتی فرقی نمی کند؛ باید با استفاده از ظرفیت های ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این راه گام برداریم.
وی با اشاره به صدور مجوز احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت ۲ میلیون تن در منطقۀ  چابهار  تصریح کرد : مسئله خام فروشی نگرانی همه مسئولین به ویژه شخص مقام معظم رهبری است. از این رو باید زنجیره فولاد در کشور کامل شود تا از این طریق اشتغال و ارزش افزوده بیشتری برای کشور حاصل شود.
وی خاطر نشان کرد : بدون تولید، اشتغال ایجاد نمی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.