تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات نفت به آمریکا

Print Friendly, PDF & Email

دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد در صورتی که بخواهد که از کارگران نفتی در این کشور در برابر تبعات سقوط نفت در بازار جهانی حمایت کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

کد خبر : 3251
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 17:04
تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات نفت به آمریکا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . دونالد ترامپ ، رئیس‌ جمهور آمریکا، اعلام کرد در صورتی که مجبور شود از کارگران این کشور در حوزه انرژی در برابر سقوط قیمت نفت در بازار جهانی به خاطر جنگ نفتی بین روسیه و عربستان دفاع کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

وی گفت: برای حمایت از ده‌ها هزار کارگر در حوزه انرژی و شرکت‌های بزرگ نفتی که تمام این اشتغال را ایجاد کرده‌اند هر کاری لازم باشد انجام خواهند داد.

از ابتدای سال جاری و به خاطر کاهش تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر جنگ روسیه و عربستان در بازار جهانی شاهد سقوط قیمت بوده‌ایم.

طی سال‌های گذشته آمریکا توانسته است با بهره‌گیری از فناوری شکست هیدرولیک و افزایش شدید تولید نفت شیل، به یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان، تبدیل شود که از این منظر توان رقابت با روسیه و تولید کنندگان نفت اوپک را پیدا کرده است.

به دلیل سقوط قیمت نفت در بازار جهانی بسیاری از شرکت‌های مهم نفتی آمریکا با احتمال ورشکستگی روبرو شده و کارگران این شرکت‌ها نیز در معرض از دست دادن شغل خود قرار گرفته‌اند.

روز جمعه مدیران بسیاری از این شرکت‌های نفتی با ترامپ در کاخ سفید جلسه‌ای داشته و پس از این جلسه ترامپ گفت وی هنوز نمی‌خواهد بر واردات نفت تعرفه اعمال کند اما در صورتی که با شرکت‌های آمریکایی به طور عادلانه برخورد نشود این یکی از ابزارهایی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علیرغم این ادعا اما دو شرکت بزرگ پتروشیمی در آمریکا شامل مؤسسه امریکن پترولیوم و موسسه تولید فرآورده‌های پتروشیمی و سوخت آمریکا طی نامه‌ای به ترامپ اعلام کردند با توجه به آنکه بسیاری از پالایشگاه‌ها در این کشور برای فعالیت خود به واردات نفت وابسته هستند، اعمال تعرفه می‌تواند بخش پتروشیمی و تولید فرآورده‌های نفتی در این کشور را به خطر بیندازد.

بنا به گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا این کشور در سال ۲۰۱۹ روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه  و عربستان وارد کرده است.

ترامپ دیروز گفت که مقامات عربستان به وی گفته‌اند که با روس‌ها توافق کرده تا به صورت مشترک ۱۰ میلیون بشکه روزانه نفت به بازار جهانی را کاهش دهند.

البته این دو کشور هنوز این موضوع را تائید نکرده و فقط گفته‌اند که قصد دارند برای تثبیت اوضاع در بازار جهانی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

قرار بود اوپک و روسیه دوشنبه هفته پیش نشستی را در راستای انجام گفت‌وگوهای نفتی برگزار کنند که این نشست به روز ۹ آوریل موکول شد.

منابع آگاه می‌گویند دلیل تعویق این نشست این بود که روسیه و عربستان بر سر این موضوع که کدام طرف مقصر اصلی سقوط قیمت نفت در بازار جهانی است، اختلاف دارند.

زمانی که طی ماه گذشته شاهد سقوط قیمت نفت در بازار جهانی بودیم، ترامپ در نخستین واکنش، گفت: این موضوع برای رانندگان آمریکایی، خوب است. اما روز گذشته تاکید کرد ممکن است شاهد سقوط قیمت بنزین به ۹۰ سنت به ازای هر گالن باشیم.

ترامپ گفت: سقوط قیمت‌ نفت می‌تواند بسیاری از فرصت‌های شغلی در آمریکا را به خطر بیندازد.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: عربستان به عنوان مهمترین عضو اوپک و روسیه در صورتی که نخواهند تولید نفت خود را کاهش دهند خود را نابود کرده‌اند.

/ Google

   ترامپ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.