افزایش عجیب حجم مطالبات غیرجاری بانک مجید قاسمی

Print Friendly, PDF & Email

یکی از مواردی که در چندسال گذشته همواره به نظام بانکی کشور که از ارکان اصلی اقتصاد کشور است آسیب زده بحث مطالبات مشکوک الوصول ، معوقات و سررسیدهای گذشته است که تحت عنوان مطالبات غیرجاری مورد بررسی قرار می گیرند. این مطالبات به دلائل مختلف خیلی امیدی به بازپس گیریشان وجود ندارد و در نهایت بخشی از نقدینگی بانک ضایع می شود.

کد خبر : 3589
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 17:41
افزایش عجیب حجم مطالبات غیرجاری بانک مجید قاسمی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“یکی از مواردی که در چندسال گذشته همواره به نظام بانکی کشور که از ارکان اصلی اقتصاد کشور است آسیب زده بحث مطالبات مشکوک الوصول ، معوقات و سررسیدهای گذشته است که تحت عنوان مطالبات غیرجاری مورد بررسی قرار می گیرند. این مطالبات به دلائل مختلف خیلی امیدی به بازپس گیریشان وجود ندارد و در نهایت بخشی از نقدینگی بانک ضایع می شود. اما در مورد اینکه چرا چنین مسائلی آنطور که باید دنبال نمی شود علتهای مختلفی را می توان شمرد اما در نهایت چیزی که از دست می رود نقدینگی بانک است که می توانست به طریق بهتر و سازنده ای در خدمت اقتصاد کشور باشد نه اینکه با تبدیل شدن به مطالبات غیرجاری امیدی به نقدشوندگیشان وجود نداشته باشد. مدیران نظام بانکی کشور برای رفع این موضوع بسیار مهم باید فکر راه چاره باشند زیرا این مسئله تضییع حقوق دیگران است. به اضافه اینکه در اعطای برخی از تسهیلات باید مواردی را مورد تأکید قرار داد که شاهد روند افسار گسیخته افزایش مطالبات غیرجاری نباشیم. بانک پاسارگاد که هدایت آن را مجید قاسمی برعهده دارد در این موضوع با سرعت خاصی در حال یکه تازی است و باید از ایشان پرسید که دلیل افزایش حجم چنین مطالباتی چیست؟

طبق بررسی های انجام گرفته در صورتهای مالی بانک پاسارگاد مشخص شده که سررسید گذشته این بانک در پایان نه ماهه ۹۸ با رشد ۷۳ درصدی به ۶.۳۹۶ میلیارد ریال رسیده و در کنار این موضوع مطالبات مشکوک الوصول بانک نیز که در پایان سال ۹۷ ۷.۶۸۲ میلیارد ریال بود با ۳۱۹ درصد افزایش به ۳۲.۲۴۴ میلیارد ریال تکیه زده است و تنها در بخش مطالبات معوق شاهد کاهش بسیار ناچیز هستیم. با این حساب باید از مجید قاسمی در بانک پاسارگاد پرسید که این تسهیلات به چه افراد یا سازمانهایی داده شده که با این  وضعیت روبرو هستیم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.