عرضه اولیه “شستا” فردا در بورس رونمایی می‌شود

Print Friendly, PDF & Email

فردا(چهارشنبه) به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی “شستا” در بورس تهران عرضه می‌شود.تعداد ۸ میلیارد سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فردا عرضه میشود .

کد خبر : 3688
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 16:31
عرضه اولیه “شستا” فردا در بورس رونمایی می‌شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . فردا (چهارشنبه) به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی “شستا” در بورس تهران عرضه می‌شود.تعداد ۸ میلیارد سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فردا عرضه میشود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۸۵۰ تا ۸۶۰تومان برای هر سهم و با سهمیه ۱۰ هزار سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین، متعهد عرضه سازمان تامین اجتماعی و متعهدین خرید نیز شرکت‌های تامین سرمایه امین و سرمایه‌گذاری صبا تامین به میزان ۵۰ درصد سهام قابل عرضه می‌باشند.

این گزارش می‌افزاید: از ابتدای امسال تا کنون تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در روز ۲۰ فروردین با نماد معاملاتی “صبا” در فرابورس ایران عرضه و با مشارکت یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۳۸ کد معاملاتی، هر سهم این شرکت ۱۲۰۰ تومان کشف قیمت شده است.

همچنین عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا باعث شده، تعداد زیادی از معامله‌گران و فعالان برای مشارکت در این عرضه اولیه و خرید سهام آن اقدام کنند که امروز شرکت‌های کارگزاری برای دریافت کد معاملاتی بسیار شلوغ بودند.

همچنین دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز برای ثبت‌نام در سامانه سجام سامانه جامع اطلاعاتی مشتریان بورسی از ازدحام برخوردار است.

امروز شاخص کل بورس تهران اوراق بهادار در پایان معاملات با افزایش ۱۹۸۷ واحد به رقم ۶۲۶ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن ۵۱۲ واحد افت کرده و به رقم ۲۱۹ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۲۲۸۷ تریلیون تومان رسید.

کارشناسان دلیل عمده افزایش شاخص بورس را هجوم نقدینگی سرگردان دست مردم به سمت بورس و اقبال سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌دانند.

در حالی که حجم نقدینگی بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی به بیش از ۲۲۶۲ تریلیون تومان رسیده است که در واقع حجم نقدینگی موجود در بازار تقریبا و کمی بیش از اندازه ارزش کل شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار رسیده است.

همچنین به خاطر رکود در بازار خرید و فروش ارز و طلا و سکه و نیز رکود فعالیت‌های ساختمانی هم به خاطر کرونا هم به خاطر افزایش قیمت مسکن که از قدرت خرید عامه مردم خارج است، در نتیجه سرمایه‌گذاران به سمت بازار بورس و فرابورس هجوم آوردند که البته این را باید به فال نیک گرفت که به بهترین روش نقدینگی سرگردان از بازار جمع می‌شود.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۵۲۱ واحد رشد کرده و به رقم ۱۶۶ هزار و ۹۴۲ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن ۳۴۹ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۴۵ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش ۲۹۹۲ واحد به رقم ۷۹۵ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش ۱۰۰۵ واحد به رقم ۴۳۹ هزار و ۳۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۴ هزار و ۷۷۷ واحد به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۷۴۳ واحد رسید.شستا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.