لزوم تعجیل سازمان بورس در موافقت با افزایش سرمایه بانک ملت

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  نبض بازار ، شرکت ها برای اجرای طرح های جدید و یا گسترش فعالیت های خود به منابع مالی جدید نیاز دارند این وجوه به روش های مختلفی تامین میگردد.یکی از شیوه های تامین مالی افزایش سرمایه است. که در نتیجه آن تعداد سهام شرکت افزایش میابد برای افزایش

کد خبر : 3754
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399 - 16:19
لزوم تعجیل سازمان بورس در موافقت با افزایش سرمایه بانک ملت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  نبض بازار ، شرکت ها برای اجرای طرح های جدید و یا گسترش فعالیت های خود به منابع مالی جدید نیاز دارند این وجوه به روش های مختلفی تامین میگردد.یکی از شیوه های تامین مالی افزایش سرمایه است. که در نتیجه آن تعداد سهام شرکت افزایش میابد برای افزایش سرمایه هیئت مدیره در مجمع عمومی فوق العاده  ، علت این کار و شیوه به کارگیری و بازدهی مورد انتظار آن را شرح میدهد و در صورتی که سهامداران طرح توجیهی هیئت مدیره را تصویب کنند افزایش سرمایه اجرا می شود. در این میان انتظاری که از سازمان بورس می رود همکاری در جهت اجرای قانون است که در آن شرکتها بتوانند در کنار اینکه سهامداران خود را بیشتر کنند ار برخی چالشهای مالی نیز رها شوند. در بهمن ۹۸ که بانک ملت تصمیم به افزایش سرمایه از طریق سود تسعیر دارائیها و بدهیهای ارزی گرفت و این موضوع به تأئید حسابرس رسیده بود سازمان بورس به دلیل رجحان محتوا بر شکل با آن مخالفت کرد در حالیکه سود حاصل از تسعیر داراویها و بدهیهای ارزی تنها از طریق افزایش سرمایه می تواند بین سهامداران تقسیم شود. در این موضوع اولا هنوز علت دقیق مشخص نشده و دوماً اینکه توضیحی نسبت به سود حاصل از درارائیها و بدهیهای ارزی ارائه نشده.

بانک ملت این بار قصد دارد با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال به مبلغ ۲۲۱,۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور بهبود ساختار مالی بانک و به استناد معافیت مالیاتی مقرر در ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی که در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده اقدام کند با توجه به اینکه در دفعه قبل این موضوع با مخالفت سازمان بورس مواجه شد و بسیاری از سهامداران بانک ملت از این اقدام ناراحت شدند لذا امیدواریم اینبار افزایش سرمایه بانک ملت با سرعت بیشتری انجام شود تا هم سهامداران بتوانند از ابتدای سال با افزایش سهام بانک به سودآوری خوبی برسند و هم مسئله قبلی مرتفع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.