۹ درصد از کل تسهیلات بانک کارآفرین مشکوک الوصول است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“اعطای تسهیلات بانکی به بخش خصوصی همیشه یکی از فرصتهایی است که بانکها در اختیار فعالان این بخش می گذارند تا از این جهت بتوانند به توسعه اشتغال و گردش مالی کمک کنند. هزینه های این کار برای بانک می تواند تبدیل شدن چنین تسهیلاتی به معوق ، گذشته و مشکوک الوصول

کد خبر : 3825
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 23:20
۹ درصد از کل تسهیلات بانک کارآفرین مشکوک الوصول است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“اعطای تسهیلات بانکی به بخش خصوصی همیشه یکی از فرصتهایی است که بانکها در اختیار فعالان این بخش می گذارند تا از این جهت بتوانند به توسعه اشتغال و گردش مالی کمک کنند. هزینه های این کار برای بانک می تواند تبدیل شدن چنین تسهیلاتی به معوق ، گذشته و مشکوک الوصول باشد که البته اگر مبنای درستی برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد این اتفاق کمتر رخ خواهد داد. بانکهای خصوصی کشور اگرچه طی سالهای گذشته همیشه دستگیر بخشهای مختلف تولیدی و صنعتی بودند اما در مواقعی نیز با پرداخت تسهیلات به برخی از افراد و سازمانها آن هم در رقمهای زیاد و تبدیل شدن آن به غیرجاری هزینه هایی را برای اقتصاد می تراشند. نمونه های زیادی که امروز در محاکم قضایی می بینیم گواهی بر این ادعاست. متأسفانه گاهاً با عدم اعتبارسنجی درست تسهیلاتی به برخی از افراد داده می شود که نمی توان ساده از کنار آن گذشت. بانک کارآفرین یکی از بانکهای خصوصی کشور است که علیرغم صورتهای خوب مالی اما مواردی را در بخش تسهیلات ثبت کرده که می تواند جای سؤال باشد.

بانک کارآفرین که مدیریت آن در حال حاضر با محمدرضا فرزین است اشخاص حقیقی زیادی را به عنوان سهامداران خود می بیند. این بانک که در صورتهای مالی ۹ ماهه ۹۸ به بخش خصوصی بیش از ۱۱۷.۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات داده بیش از ۱۰.۴۶۹ میلیارد ریال آن را مشکوک الوصول می بیند که این رقم معادل ۹ درصد جمع تسهیلات این بانک است. مسئله ای که باید در مورد این بانک باید به آن اشاره کرد این است که بیشترین حجم وامهای این بانک مربوط به صنعت و معدن بوده که چیزی در حدود ۵۵ درصد کل تسهیلات بانک را شامل می شود که در پایان ۶ ماهه ۹۸ میزان ۳۳% آن غیرجاری بوده است. همچنین ۵۲ درصد از کل وثایق این بانک را چک و سفته تشکیل می دهد که با توجه به برخی از اتفاقاتی که در حوزه بانکی مشاهده می کنیم می تواند تبعاتی را برای بانک به همراه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.