عدم انتشار لیست تسهیلات کلان علیرغم ۵۳ درصد تسهیلات غیرجاری در بانک پارسیان + سند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“خسارات زیادی که در چندسال گذشته از ناحیه نظام بانکی کشور به اقتصاد تحمیل شده هنوز تبعات خود را در بخشهای مختلف نشان می دهد. متأسفانه باید گفت سیستم بانکی کشور علیرغم اینکه باید مقررات را به شکل کاملا یکسان اجرا کند اما گاهی در این مسئله شاهد اهمال هستیم. مشکل اساسی

کد خبر : 3857
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 21:12
عدم انتشار لیست تسهیلات کلان علیرغم ۵۳ درصد تسهیلات غیرجاری در بانک پارسیان + سند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“خسارات زیادی که در چندسال گذشته از ناحیه نظام بانکی کشور به اقتصاد تحمیل شده هنوز تبعات خود را در بخشهای مختلف نشان می دهد. متأسفانه باید گفت سیستم بانکی کشور علیرغم اینکه باید مقررات را به شکل کاملا یکسان اجرا کند اما گاهی در این مسئله شاهد اهمال هستیم. مشکل اساسی در نظام بانکی کشور مربوط به شکل اجرای قانون و یا در مواردی عدم اجرای قانون است. در این مورد نمونه های زیادی را می توان مثال زد که هنوز جلسات دادگاهی متهمان با توجه به حجم پرونده تمام نشده و باید منتظر بود و دید چه ابعاد دیگری قابل رونمایی از آنهاست. موضوع شفافیت آن هم در مهمترین رکن اقتصاد کشور هرگز نباید قربانی ملاحظات و مصالحات شود بلکه باید در این مورد تمام قد ایستاد. مدیران نظام بانکی نیز با توجه به اینکه از فیلترهای مختلفی رد می شوند و در واقع رأی اعتماد نهادهای مختلف را می گیرند ویترین اعتماد مردم به نظام اقتصادی کشور خواهند بود که هرگونه قصور باعث ترک برداشتن این مسئله می شود. باید گفت حال بانکهای کشور خیلی روبراه نیست زیرا با نگاهی به وضعیت مالی آنها به راحتی این قضیه قابل فهم است. بانک پارسیان که در حال حاضر کوروش پرویزیان را به عنوان مدیرعامل خود می بیند یکی دیگر از پرونده هائیست که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

برای مردم و همه سهامداران بانک این حق محفوظ است که به صورت شفاف اطلاعات مربوط به بانک را مورد مطالعه قرار دهند زیرا با توجه به سرمایه گذاریهایی که در بورس و سایر بخشها در نظام بانکی می شود این مسئله خواهد توانست موضوع تصمیم گیری را وارد فازهای جدیدتر و جدیتری کند. کوروش پرویزیان در بانک پارسیان طی بررسیهای بعمل آمد موضوع مهمی را در صورتهای مالی دور از نظر دارد. این بانک در صورتهای مالی تلفیقی ۶ ماهه ۹۸ معادل ۵۳% از تسهیلات جاری مطالبات غیرجاری در قالب سررسید گذشته ، مطالبات مشکوک الوصول و معوق دارد که تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط با آن درصورتهای مالی بانک لحاظ نشده است.

امیدواریم آقای پرویزیان و سایر مدیران بانک پارسیان در این مورد توضیح قابل قبول داشته باشند و سؤال آخر اینکه آیا چنین مسئله ای منافاتی با قوانین سازمان حسابرسی و بورس ندارد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.