لشکر خوبان|‌ هزینه افطار مساجد تهران به ۲۵ هزار نیازمند می‌رسد

Print Friendly, PDF & Email

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بر اساس پویش «هر مسجد ۱۰۰ خانواده» در تهران، مساجد هزینه افطاری‌های ماه رمضان خود را به اضافه کمک‌های مردمی برای حمایت از حداقل ۱۰۰ خانواده در نظر می‌گیرند.

کد خبر : 3885
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 11:16
لشکر خوبان|‌ هزینه افطار مساجد تهران به ۲۵ هزار نیازمند می‌رسد
Print Friendly, PDF & Email

 به گزار ش وقت خبر  حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد  اظهار داشت: مساجد تهران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا از همان ابتدای شیوع، خودجوش به میدان آمدند و با کمک بسیج و جوانان در حوزه ضدعفونی معابر و سطوح، تولید ماسک و گان، تأمین بسته‌های بهداشتی برای نیازمندان، تولید آبمیوه و … فعالیت کردند.

وی افزود: با تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص، فعالیت‌ها شدت گرفت و در دیگر مساجد تهران نیز رونق یافت.

تدفین اموات کرونایی توسط ائمه جماعات مساجد

ذاکر از مشارکت مسجدی‌ها به خصوص ائمه جماعات در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی در تهران خبرداد و تصریح کرد: هم‌اکنون در یکی از نواحی امور مساجد، ۱۰ امام جماعت مساجد در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برخی از مساجد نیز با آموزش جمعی از جوانان در حوزه بهیاری، ظرفیت کمک‌رسانی آنان به کادردرمانی را فعال کرده‌اند تا مانع خستگی بیشتر این عزیزان در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس باشند.

کرونا مساجد را تعطیل نکرد، فعال‌تر کرد!

وی گفت: در این ایام شیوع ویروس کرونا نماز جماعت مساجد لغو شد، اما مسجد تعطیل نیست و فعال‌تر از همیشه در حال خدمت‌رسانی در جامعه است و می‌توان گفت مسجدی‌ها در صف اول مبارزه با این بیماری حضور دارند.

ذاکر با اشاره به فعالیت‌های مساجد تهران در زمینه رزمایش همدلی تصریح کرد: در این زمینه نیز مساجد به عنوان پایگاه رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه انتخاب شده‌اند و در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

ذبح حداقل ۲۵۰۰ قربانی توسط مساجد برای نیازمندان

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: این مرکز روزانه و هفتگی ایده و پیشنهاد برای اجرا به ائمه جماعت ارائه می‌کند که تاکنون دو پویش راه‌اندازی شده است. اولین پویش «هر مسجد یک قربانی» است که در این طرح حداقل ۲۵۰۰ قربانی انجام خواهد شد و گوشت آن میان نیازمندان توزیع خواهد شد. این پویش حداقل را در نظر گرفته و ممکن است هر مسجد بیش از یک قربانی را داشته باشد.

هزینه افطاری مساجد تهران به خانواده‌های نیازمند رسید

وی افزود: پویش دوم «هر مسجد ۱۰۰ خانواده» است که بناست مساجد هزینه افطاری‌های ماه رمضان خود را به اضافه کمک‌های مردمی برای حمایت از حداقل ۱۰۰ خانواده در نظر بگیرند که در این طرح نیز حداقل ۲۵ هزار خانواده نیازمند تهرانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت و بسته های معیشتی به آن‌ها ارائه خواهد شد.

ذاکر تصریح کرد: نهادهای حمایتی نیز بنا دارند علاوه بر کمک‌های مساجد، توزیع بسته های اقلام را نیز از مساجد انجام دهند.

برنامه‌های رمضانی مساجد مجازی شد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برنامه‌های مساجد در ایام ماه رمضان باتوجه به شیوع این بیماری گفت: برنامه‌ها و مجالس مجازی اعم از سخنرانی، قرائت قرآن، تفسیر و … پیش‌بینی‌ شده است که بناست در کانال‌های مرکز برای ائمه جماعت بارگذاری شود و آن عزیزان نیز در کانال‌های مسجد برای استفاده نمازگزاران قرار دهند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.