مدیر عامل بانک رفاه مطرح کرد/آثار و تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت بانکداری

Print Friendly, PDF & Email

اسماعیل لـله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست کمیته بحران این بانک ضمن تبیین شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسزایی بر اقتصاد جهان داشته و اقتصاد دنیا را با بحران مواجه کرده است.

کد خبر : 3903
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 12:19
مدیر عامل بانک رفاه مطرح کرد/آثار و تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت بانکداری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، لـله گانی در این جلسه به آثار این ویروس بر اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: از آثار و تبعات این ویروس در ایران می‌توان کاهش قیمت نفت، کاهش صنعت توریسم، کاهش صادرات غیر نفتی و افزایش مصرف آب، حملات سایبری و … اشاره کرد که بانک رفاه به منظور کاهش اثرات موارد یاد شده اقداماتی از قبیل پرداخت بیمه بیکاری، ارائه تسهیلات به مشاغل خودگردان، واحدهای تولیدی و یارانه بگیران را در پیش گرفته است.
وی استفاده از تجارب شرکت ها و سازمان های دیگر را برای تبدیل تهدیدات کرونا به فرصت مفید خواند و گفت: انتشار این ویروس تاثیرات قابل ملاحظه ای بر اقتصاد جهان داشته است؛ به نحوی که می توان آن را آغازی بر وقوع یک رکود در اقتصاد جهانی دانست. از این رو بررسی روندهای رکود و رونق در گذشته و تاریخ شوک های اقتصادی ناشی از شیوع بحران های مشابه، ما را قادر می سازد تا با پایش رفتار بازارها، کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی در سطح ملی و بین المللی و همچنین استفاده از تجارب مفید آن ها اقدامات مناسبی در شرایط کنونی انجام دهیم.
مدیر عامل بانک رفاه همچنین با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارهای کوچک گفت: شیوع ویروس کرونا بر وضعیت بنگاه های اقتصادی کوچک تاثیر بسزایی داشته و آن ها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است. در همین راستا بانک رفاه به منظور حمایت از این بنگاه ها اقداماتی از قبیل ارائه تسهیلات به مشاغل خودگردان و واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.