حجم بالای زیان خالص شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو + جدول

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“بزرگترین کارخانه تولید خودروی کشور در حالی به استقبال افزایش سرمایه رفت که طبق آخرین بررسی ها ۷۹.۹۴۸ میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده بود. آمدن فرشاد مقیمی به این مجموعه اگرچه امیدواریهایی ایجاد کرد اما در سه ماهه سوم سال نیز این شرکت با زیان روبرو بود و تنها چیزی که

کد خبر : 3967
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399 - 17:29
حجم بالای زیان خالص شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو + جدول
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“بزرگترین کارخانه تولید خودروی کشور در حالی به استقبال افزایش سرمایه رفت که طبق آخرین بررسی ها ۷۹.۹۴۸ میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده بود. آمدن فرشاد مقیمی به این مجموعه اگرچه امیدواریهایی ایجاد کرد اما در سه ماهه سوم سال نیز این شرکت با زیان روبرو بود و تنها چیزی که از این وضعیت مخابره می شود شرایط بغرنجی است که باعث شد در نهایت این شرکت با یسته شدن نمادش به سراغ افزایش سرمایه برود. عملکرد تولیدی این گروه خودرویی اگرچه پیشرفتهایی داشته اما در نهایت نسبت به سالهای قبل همچنان عقب است و برای جبران آن راهکارهایی را که اتخاذ کرده بود جواب نداد. ثبت نام ایران خودرو ، فروش فوری محصولات و قیمت ماشینها هیچکدام نتوانست مرهم مناسبی باشد.

بررسی وضعیت مالی شرکتهای زیر مجموعه آبی پوشان جاده مخصوص نشان می دهد که تعداد زیادی از شرکتهای این گروه زیان خالص چشمگیری دارند و باید دید که آیا با این شرایط ایران خودرو با افزایش سرمایه خواهد توانست از وضعیت فعلی رهایی پیدا کند یا خیر؟

بررسیها نشان می دهد که ۱۳ شرکت زیر مجموعهآبی پوشان در پایان ۶ ماهه ۹۸ دارای زیان خالص هستند. ثبت نام ایران خودرو که کمی قبل تر انجام میشد اگرچه با استقبال خوبی همراه بود در عین حال فروش فوری محصولات نیز مزید بر علت شده بود و طبیعتاً با حجم بالای سفارشات تولید و فروش افزایش پیدا کرد اما این بررسی کماکان از زیان خالص این شرکت خبر می دهد و البته باید دید در پایان سال آیا وضعیت شرکتهای زیر مجموعه تغییر می کند؟

اسم شرکت

زیان خالص ( میلیون ریال )

ایکاپ

۷۷۸.۸۰۲

ایران خودرو تبریز

۲۷.۱۲۰

تولید خودروهای سفارشی

۴۶.۳۸۰

ایران خودرو فارس

۵.۹۶۱

تولید خودرو و صنعت خزر

۱۳.۲۳۸
تحقیق و طراحی موتور

۹.۶۸۱

ایران خودرو کرمانشاه

۱۲.۴۹۷
تجارت الکترونیک

۲.۶۳۴

بازرگانی و خدمات همگام خودرو

۴۷.۹۲۰

حمل و نقل سمند ترابر ایران

۳۶.۸۵۱
ایران خودرو خراسان

۶۳۴.۴۹۷

خدمان مهندسی صنعتی

۱۳.۶۷۴
صنایع ماشین ابزار ایران

۱۶.۳۶۵

جمع کل

۱.۶۴۵.۶۲۰

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.