آمار نا امید کننده بوتان از افزایش قیمت تا کاهش تولید و فروش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“گروه صنعتی بوتان که گروه توسعه ی بوتان و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به عنوان بزرگترین سهامداران خود می بیند در ۶ ماهه ی منتهی به پایان شهریور ۹۸ آمار جالبی نسبت به مدت مشابه سال قبل از خود به جا نگذاشت. این گروه صنعتی طی سال ۹۷ نسبت به

کد خبر : 401
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 7:05
آمار نا امید کننده بوتان از افزایش قیمت تا کاهش تولید و فروش
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“گروه صنعتی بوتان که گروه توسعه ی بوتان و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به عنوان بزرگترین سهامداران خود می بیند در ۶ ماهه ی منتهی به پایان شهریور ۹۸ آمار جالبی نسبت به مدت مشابه سال قبل از خود به جا نگذاشت.

این گروه صنعتی طی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ بهای تمام شده ی محصولاتش ۴۲ درصد افزایش را نشان می دهد و در کنار این موضوع باید به افزایش قیمت ۱۸ تا ۲۷ درصدی محصولات این گروه صنعتی اشاره کرد.

البته اینها تنها مواردی نیستند که می توان از صورتهای مالی بوتان استخراج کرد. بوتانی ها طی ۶ ماهه سال ۹۸ در بخش فروش کاهش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته اند و در بخش تولید نیز ۱۷ هزار و ۸۲۶ دستگاه کمتر تولید کردند.

طبق اعلان بانک مرکزی این گروه بیش از ۶۶ میلیون ارز دولتی دریافت کرده که اگر بنا باشد مقدار ریالی آن محاسبه شود بسیار زیاد خواهد بود.

شرکت کالا و مهندسی بوتان نیز بیش از ۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال ارز دولتی ( یورو) دریافت کرده است. برآوردهای این گروه صنعتی نشان می دهد که در پایان سال ۹۸ نیز ۲۲ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش فروش داخلی خواهند داشت و در بخش صادرات نیز تا پایان سال ۴۱ درصد افت فروش را تجربه خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.