دروغ بزرگ در معرفی قطعه ساز خودرو

Print Friendly, PDF & Email

در سال ۱۳۶۰ حمید کشاورز و محمد علیپور، دو دوست اهل استان گیلان☔ و تحصیلکرده دبیرستان البرز به عنوان فارغ التحصیلان رشته مهندسی از دانشگاه های شریف و پلی تکنیک، فعالیت خود را با تولید انواع کلیدهای لوازم برقی خانگی در کارگاهی واقع در «میدان شهدای تهران» همراه دو نفر نیروی کار با نام شرکت کروز آغاز می کنند و از سال ۱۳۶۶ به مدت ۴ سال به موازات تولید کلیدهای لوازم خانگی و صادرات به کشور ژاپن، به تولید کانکتور های مخابراتی می پردازند.

کد خبر : 4197
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 13:24
دروغ بزرگ در معرفی قطعه ساز  خودرو
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، البته با توجه به آنکه طراحی قالب سازی نیز توسط خودشان انجام می یافت، به سرعت مسیر توسعه را طی کردند تا جاییکه علاوه بر تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده قطعات مخابراتی و دریافت عنوان برترین شرکت تولید کننده ، موفق به صادرات محصولات خود به اروپانیز شدند.
در اوایل سال ۱۳۷۰ و همزمان با داخلی سازی قطعات پیکان از این شرکت دعوت شد تا تولید قطعات خودرو را آغاز کند و به این ترتیب این دو دوست کارآفرین به عنوان سرمایه گذاران شرکتی منظم و دانش مدار به تولید پرداختند و با اصل قرار دادن کیفیت و بهره وری توسعه یافتند.
کروز در ابتدا، ساخت قطعات خودرو را با حدود ۴۰۰ نیروی انسانی در سایت  فعلی خود آغاز کرد و پس از ۱۵سال با راه اندازی سایت  فعالیت خود را گسترش داد. از آنجایی که کروز همواره آینده نگر است، با موج تحریم های اول علی رغم مشکلات پیرامون آن، سایت  تولیدی خود را در فضای ۱۷۰هزار مترمربع راه اندازی کرد تا آنجا که در حال حاضر و در شرایط نا بسامان کنونی اقتصاد کشور، زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲هزار سرمایه انسانی را به صورت مستقیم و حدود ۶۰هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم آورده است.
کروز در همکاری با کمیته امداد حدود ۳۰۰۰ نفر سرپرست خانوار را جذب کرده و نکته حائز اهمیت اینکه ۷۰ درصد از نیروی انسانی شاغل در کروز را بانوان تشکیل داده اند.
کروز در این سال ها با بومی سازی بسیاری از قطعات استراتژیک در ۱۵ دسته محصول، وابستگی کشور به بیگانگان را کاهش داده و در حال حاضر ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را تامین می کند. حتی ECU را در ۵ نسل داخلی کرده و روزانه ۳۵۰۰ NEW ECU که توانایی ساپورت خودروهای پیشرفته و اتومات را دارد، تولید کند.
افزایش سطح داخلی سازی قطعات به منظور افزایش اشتغالزایی، کاهش ارزبری و… اساس کار مجموعه کروزاست. در حال حاضر این شرکت حتی از خودروسازان داخلی هم جلوتر است و با وجود آنکه تولید قطعات را با مهندسی معکوس آغاز کرد، با هوش و ذکاوت این دو کارآفرین برترین فارغ التحصیلان کشور را جذب و در سال های اخیر به توانایی طراحی قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست یافت. البته همچنان برای توسعه بومی سازی قطعات در حال همکاری با دانشگاه های شریف، امیرکبیر، تهران و سایر دانشگاه های معتبر هستند
بی شک این اقدامات به ضرر واردکنندگان و سودجویانی است که از طریق واردات جیب های خود را پر از دلارمی کنند و از مزایای سفرهای خارجی محروم می شوند و به همین خاطر اقدام به تخریب فعالیت های این شرکت کردند تا با ایجاد دلسردی در میان فعالان اقتصادی با ارزش این مرز و بوم، بار دیگر به فکر تامین منافع خود باشند.
یکی از اقدامات آن ها افتراء و دروغ به فعالیت های اثربخش کروز است که با تشویش اذهان عمومی نسبت به این دو کارآفرین بزرگ که بدون هیچ گونه بدهی بانکی معوق، همه تعهدات ارزی خود را انجام داه اند و این درحالیست که خودشان تا گردن در بدهی های بانکی هستند.
علیپور وکشاورز از نظر آنها مقصرند چون کیفیت قطعات کروز بالاست ولی سفارشات آن ها در چین خاک می خورد و توانایی رقابت با قطعات داخلی را ندارند.
علیپور و کشاورز مقصرند چون نخبگان کشور را جذب، قطعات را بومی سازی کردند
علیپور و کشاورز مقصرندکارآفرین هستند و برای ۱۲۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال کردند وعنوان بهترین کارفرمای تامین اجتماعی را دریافت کردند
علیپور و کشاورز مقصرند چون جلوی واردات یک میلیون ECU را که هر کدام صد دلار سود برای آنها داشت، گرفتند.
علیپور و کشاورز مقصرند چون با کمک محققان داخلی ایربگ را بومی سازی کردند و جلوی ۲میلیون واردات آن را گرفتند.
علیپور و کشاورز مقصرند چون همه سرمایه خود را در راه تولید ملی قرار دادند تا کار در کشور انجام شود
ازمسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ??به ویژه ریاست محترم قوه قضاییه در این شرایط حساس جنگ اقتصادی با آمریکای جنایتکار، همانند گذشته انتظار می رود با اقتدار نقشه شوم دشمنان تولید داخلی را در سال جهش تولید نقش بر آب کنند
چرا که جهش تولید فقط به وسیله کارآفرینان واقعی در کشور اتفاق می افتد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.