ادامه سریال ناکامی پست بانک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”پست بانک که طی ماههای گذشته اصلا شرایط مناسبی را سپری نمی کند در صورتهای مالی شش ماهه خود نیز این ناکامی را ادامه دار می بیند.

کد خبر : 496
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آبان 1398 - 11:20
ادامه سریال ناکامی پست بانک
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“پست بانک که طی ماههای گذشته اصلا شرایط مناسبی را سپری نمی کند در صورتهای مالی شش ماهه خود نیز این ناکامی را ادامه دار می بیند. جمع حقوق صاحبان سهام این بانک در جدیدترین صورتهای مالی این بانک بازهم با کاهش روبروست تا پست بانکی ها همچنان در شرایط تعلیق به علت مشمولیت در ماده ۱۴۱ قانون تجارت بمانند. کاهش حقوق صاحبان سهام این بانک با رسیدن به ۷.۸۹۴ میلیارد ریال اوضاع را بیش از گذشته برای پست بانکی ها اورژانسی کرده است.

زیان انباشته ی این بانک که طبق ماههای گذشته روند افزایشی داشته در صورتهای مالی شش ماهه هم روند صعودی را در پیش گرفته و با ۱ درصد افزایش به ۱۱.۲۵۷ میلیارد ریال رسیده است.

موضوع مهم دیگر کاهش کفایت سرمایه این بانک است. پست بانکی ها که با کفایت سرمایه ی ۲.۳۲ درصد در پایان سال ۹۷ به تعطیلات رفتند شش ماهه ی نخست سال را با کاهش این مقدار پشت سر گذاشتند تا کفایت سرمایه آنها به ۱.۹۸ درصد برسد.

خبری که می تواند سهامداران پست بانک خیلی بد باشد کاهش عجیب و غریب هر سهم است. سود هر سهم این بانک نسبت به پایان سال ۹۷ به میزان ۷۶ برابر کاهش پیدا کرده یا به عبارت دیگر پست بانکی ها سود هر سهمشان در پایان سال ۹۷ به ۱۳۷۰ ریال می رسید که این مقدار در شش ماهه نخست به ۱۸ ریال رسیده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.