صنعت خودروسازی کشور طی سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است

Print Friendly, PDF & Email

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به روند روبه رشد صنعت خودروسازی کشورمان، بر ضرورت توجه به خودکفایی، تحقیق و توسعه و ساخت خودروی تمام داخلی در این بخش تاکید کرد.

کد خبر : 5095
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 13:54
صنعت خودروسازی کشور طی سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر  :  محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید، رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت ساینا و کوئیک، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خوشبختانه صنعت خودرو در کشورمان طی سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: امروز زنجیره تولید خودرو اعم از خودروساز و قطعه سازان همه با هم در تلاش هستند تا خودرو را با کیفیت تحویل مردم عزیز بدهند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، خودکفایی، توجه ویژه به تحقیق و توسعه و تولید داخلی علی رغم فشارهای ناشی از تحریم، مسیر اصلی صنعت خودرو کشور است، اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیران و مسئولان این بخش از یک سال و نیم گذشته تا کنون حدود ۵۰ درصد ارزبری خودرو کاهش یافته و مهندسان و طراحان ما توانسته‌اند خودروهایی صد در صد داخلی تولید کنند که  زیبایی، کیفیت و ایمنی دارند.

واعظی با اشاره به توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید پس از ۲۷ سال، افزود:  اتفاق امروز این است که اگر یک خودرو از خط تولید خارج شده، به ازای آن قرار است دو خودروی داخلی به مردم عرضه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: بر اساس گزارشات در ۴ ماه گذشته که هم با بیماری کرونا مواجه بودیم و هم فشار تحریم افزایش یافته، تولید خودروی سواری در کشور ۱۹ درصد و خودروی وانت حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و آن طور که مدیران خودروساز کشور قول داده‌اند، قرار است این افزایش تولید ادامه پیدا کند.

واعظی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و عرضه مستقیم آن به دست مصرف کننده، انتظار داریم تا قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و از واسطه گری‌ها و دلالیها در بازار جلوگیری شود.

در روزهای پایانی تحریم قرار داریم

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه دشمنان در تحریم ملت ایران به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود دست پیدا نکرده اند، افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند، زیرا هدف آن‌هایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران در سه تا چهار ماه بود، اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافته است.

واعظی با اشاره به اینکه زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند، تصریح کرد: شواهد و علائم نشان می دهد در روزهای پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.