جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر اقتصاد گفت بانک ها معادل ۵۰درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸درصد و دوره بازپرداخت ۳ ساله به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

کد خبر : 5136
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 16:03
جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : عباس معمارنژاد در نشست خبریِ  ارائه کارت اعتباری با وثیقه‌گذاری سهام عدالت، با اشاره به اینکه وجوه ۹۶درصد درخواستهای فروش سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز شد،گفت: ۵۶۰۰ میلیارد سفارش فروش سهام عدالت به سیستم بانکی کشور ارائه شد.

به گفته معمار نژاد براساس طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است ۵۰درصد ارزش روز سهام عدالت وثیقه کارت اعتباری  خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۸درصد و دوره باز پرداخت سه ساله خواهد بود.

وی افزود، این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد.  در خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود نیازی به پرداخت سود به بانکها نیست، در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود ۱۸ درصدی خواهند شد.

معمار نژاد گفت: کل مشمولان سهام عدالت  حدود۴۹میلیون نفر هستند، گفت: ارزش اولیه سهام واگذار شده ۲۶هزار ۶۰۰میلیارد تومان بود اما امروز ارزش سهام عدالت به شدت افزایش یافته است؛ بر این اساس ارزش ۱۶هزار میلیاردی سهام افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند حدود ۷۰۰هزار میلیارد شده است.

همچنین ارزش سهام ۱۰هزار میلیاردی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند حدود ۴۵۰هزار میلیارد تومان شده است.

معمارنژاد گفت: بانک‌های مختلف کشور از جمله ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آمادگی دارند در صورتی که افراد نیاز مالی کوتاه مدت دارند از طریق وثیقه‌گیری سهام عدالت، نیاز مالی کوتاه مدت مالی مردم را تأمین کنند تا مردم مجبور نشوند سهام عدالتشان را بفروشند.

وی به سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستور العمل بانک‌مرکزی است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همه بانک‌ها توافق کردند که حداقل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند.

این مقام مسئول گفت: برخی از بانک‌ها فرایند را به صورت کاملاً الکترونیکی آماده کرده‌اند و برخی نیز در حال آماده‌سازی هستند؛ سامانه بانک ملی کاملاً آماده است و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ وجه نیست. بانک ملت هم این اقدام را انجام داده و به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. بانک صادرات، سپه و تجارت هم در حال آماده کردن زیرساختها هستند تا مردم برای دریافت این وام، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشند.

معمارنژاد ادامه داد: در سامانه بانک ملی هم احراز هویت و هم ثبت درخواست و پرداخت به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود.

محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این نشست خبری گفت: فلسفه کارت اعتباری این است که در ابتدا وام تلقی نشود؛ هر فرد از اولین تراکنش یک ماه فرصت دارد تسویه کند اگر تسویه کرد یک ریال هم به بانک به عنوان بهره نیاز نیست پرداخت کند و بلافاصله از ماه بعد دوباره می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: اما اگر این زمان‌گذشت و تسویه نکرد این مبلغ تبدیل به وام شده و باید بهره ۱۸ درصدی به بانک پرداخت شود.

حسین‌زاده گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت این وام باید به همان بانکی مراجعه کنند که آنجا حساب دارند و شماره شبایشان را معرفی کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.