کد هایی که خبر از آینده می دهند/ قابلیت هایی که هنوز فعال نشده اند

Print Friendly, PDF & Email

به یمن حضور تسلا در بین خودروسازان دنیا، خودروها روز به روز هوشمندتر می شوند و قابلیت های کاربردی بیشتری پیدا می کنند.

کد خبر : 5198
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 14:52
کد هایی که خبر از آینده می دهند/ قابلیت هایی که هنوز فعال نشده اند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر :  با به کار رفتن دوربین در خودروهای امروزی، ابتدا قدرت شناسایی علائم رانندگی و چراغ راهنما و سایر اشیا ایجاد شد حالا کار از این حرف ها گذشته و تراشه ها و پردازشگرهای خودرو، قادر به شناسایی افراد و صاحبان خودروهای اطراف، خودروهای امدادی و پلیس در اطراف خود هستند.

در خبری که ام اس ان از Benzinga بازنشر کرده، هکری با نام مستعار @greentheonly  با خواندن کد های نرم افزار خودروی تسلا متوجه این موضوع شده است که به زودی تسلاهای در حال تردد، سایر تسلاهای اطراف خود را شناسایی می کنند و حتی روی صفحه نمایش لمسی روی داشبورد نشان می دهند. به بیان ساده تر، تسلا در حال مقدمه چینی برای برقراری «ارتباط بین خودرویی» یا vehicle communication‌ است. نگاه دقیق تر در کدهای این نرم افزار نشان داده که این خودروها به سرعت حضور آمبولانس، آتش نشانی، و پلیس را در نزدیکی خودرو تشخیص می دهند و در صفحه نمایش لمسی روی داشبورد گزارش می دهند.

زمانی که در کد نرم افزارهای خودروهای مردم عادی این قبیل موارد مشاهده می شود، معنی آن این است که تسلا در حال مقدمه چینی برای روزآمدی و آپدیت نرم افزاری است که در آن قابلیت های جدید فعال می شوند. چند سالی است که صاحبان تسلا متوجه شده اند که خودروی آنها مثل تلفن همراه،‌ همواره در حال روزآمدی است و حتی برخی از سخت افزارها در موبایل تعبیه شده اند که چند سال بعد کارایی آنها معلوم می شود همین وضعیت در خودروهای تسلا مشاهده می شود.

شاید در نگاه اول این سؤال پیش بیاید که حالا نشان دادن بقیه خودروهای تسلای اطراف چه کاربردی برای راننده می تواند داشته باشد؟ اما چون اخبار رسمی در این زمینه از سوی تسلا منتشر نشده است می توان گفت که باید منتظر ماند و دید که این قابلیت چه نقشی در خودروهای آینده و خودران ها خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.