واکنش مجلس به مجوز ورود بانک‌ها به بورس

Print Friendly, PDF & Email

هرچند رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تصمیم اخیر شورای عالی بورس گلایه کرده اما سه عضو شورای عالی بورس پاسخ قابل توجهی داده است.

کد خبر : 5412
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 14:49
واکنش مجلس به مجوز ورود بانک‌ها به بورس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، پس از اعلام تصمیمات جدید برای بازار سهام صبح امروز روند شاخص بورس متفاوت از هفته گذشته عمل کرد و تا یک ساعت مانده به پایان بازار بیش از دو درصد افزایش داشته است.

در همین حال امروز حمید رضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد مصوبه جدید شورای عالی بورس در توییتر نوشت: «مصوبه شورای عالی بورس در رابطه با الغای مواد۱۶ و۱۷قانون رفع موانع تولید، برای ورود بانکها و موسسات اعتباری به بازار سهام کشور،تخلف قانونی و عبور از مجلس است.باید مراقب اعتماد و منافع عمومی بود. وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس باید این هفته در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات پاسخگو باشند.»

اما این توییت با واکنش توییتری یک عضو شورای عالی بورس همراه بود.

حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عالی بورس در پاسخ به حاجی‌بابایی نوشته است: «در شرایطی که همه برای بازگشت ثبات و آرامش به بورس تلاش می‌کنند،رییس محترم کمیسیون بودجه مجلس، ندیده و نشنیده تصمیمات شورای عالی بورس را تخلف محرز تشخیص داده‌اند! با توجه به حضور دو نماینده ناظر مجلس در این شورا، بهتر نبود که در مورد جزئیات ابتدا با همکاران خود مشورت می‌کردند؟»

پس از سلاح‌ورزی، سعید اسلامی دیگر عضو شورای عالی بورس هم واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «رئیس کل بانک مرکزی به‌عنوان عضو و دو نماینده مجلس به‌عنوان ناظر در جریان جلسات شورای‌عالی بورس هستند. شورای‌عالی بورس اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است. امیدواریم با همکاری هم بتوانیم به ثبات بازارهای مالی کشور کمک کنیم.»

علاوه بر این، شاهین چراغی، دیگر عضو شورای عالی بورس نیز در توییتی نوشت: «دو عضو محترم از مجلس شورای اسلامی ناظر بر مصوبات شورای بورس میباشند،همچنین با توجه به تخصصی بودن مصوبات شورا، انتظار میرود قبل از انتشار اطلاعات نادرست در خصوص تصیمم شورا در فضای رسانه ای،به جهت حفظ حقوق مردم و محمل قانونی مصوبه مذکور،حداقل با رئیس شورای بورس مذاکره میگردید.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.