تخم مرغ در بازار گران‌تر می‌شود؟ / واردات سویا نصف شده است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران می‌گوید: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در نیمه دوم سال احتمال دارد به ۵۰ هزار تومان هم برسد. متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت دلار، میزان واردات سویا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افت کرده است.

کد خبر : 5439
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 16:23
تخم مرغ در بازار گران‌تر می‌شود؟ / واردات سویا نصف شده است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، قیمت تخم‌مرغ طی یکی دو هفته اخیر گران شده است. حال یکی از دلایل گرانی قیمت تخم‌مرغ کمبود سویا عنوان می‌شود.

به نظر می‌رسد که تهیه نهاده‌های دامی از جمله سویا برای مرغداران سخت شده است؛ حال با توجه به بحران تازه در حوزه مواد غذایی ممکن است واردات تخم‌مرغ آزاد شود؟ آیا در پاییز قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای ۵۰ هزار تومان خواهد رسید؟

در همین حال رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای ۵۰ هزار تومان خواهد رسید؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا نهاده‌ها مرغ همچون سویا نایاب است؛ مرغداران برای خوراک مرغ با کمبود سویا رو به رو هستند. اکنون هر کیلو تخم مرغ در محل مرغداری ۱۳ هزار تومان است یعنی در مرغداری هر شانه تخم‌مرغ ۲۶ هزار تومان تمام می‌شود؛ این درحالی است که اکنون قیمت تمام شده تخم مرغ بالای ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. معتقدیم در نیمه دوم چنانچه ارز دولتی برداشته شود قیمت تخم مرغ ممکن است به بالای ۵۰ هزار تومان برسد.

ناصر نبی‌پور با اشاره به وضعیت واردت تخم مرغ افزود: واردات تخم مرغ آزاد نیست. چنانچه وضعیت تولید به همین منوال پیش رود مجبور هستیم مرغ‌های جوان را به کشتارگاه تحویل بدهیم؛ چرا که سویا در بازار وجود ندارد. البته اگر مرغدارها پول هم داشته باشند، نمی‌توانند یک کیلو سویا هم بخرنند.

او اظهار کرد: سویا وارداتی است متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت دلار واردات سویا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افت کرده است. اکنون مرغداران سویا را هر کیلو با قیمت ۱۳ هزار تومان خریداری می‌کنند بنابراین وقتی خوراک مرغ گران تهیه می‌شود طبیعی است که قیمت تخم مرغ هم گران شود.

نبی‌پور در ادامه اضافه کرد: متاسفانه نهاده‌های درست و حسابی نیز در بازار پیدا نمی‌شود مجبور می‌شویم خوراک مرغ را با یک سری مواد بی‌کیفیت مخلوط کنیم که قطعا با این شیوه تولید تخم مرغ کاهش خواهد یافت. ما برای جلوگیری از این بحران آماده‌ایم یک کیلو سویا از واردکنندگان بگیریم اما به ازای آن نیم کیلو تخم مرغ تحویل دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.