اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپ‌ها / هشدارهای شغلی در صورت فیلترینگ اینستاگرام

Print Friendly, PDF & Email

در مرور اخبار امروز دنیای استارپ‌ها و فناوری اطلاعات، در مورد چالش‌های فیلترینگ اینستاگرام، هشدار در مورد کلاهبرداری با سیم‌کارت شاد و موارد دیگر بخوانید.

کد خبر : 5587
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 14:28
اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپ‌ها / هشدارهای شغلی در صورت فیلترینگ اینستاگرام
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، رضا الفت‌نسب عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: بسیاری در اینستاگرام به عنوان فروشنده خانگی فعالیت می‎کنند، اگر اینستاگرام بسته شود فاجعه رخ خواهد داد. او افزود: گر اینستاگرام بد بود، همان ابتدا جلویش را می‎گرفتید نه الان (ایسنا).

– هر آگهی دسته استخدام در دیوار به طور میانگین بیش از ۶ هزار بار دیده می‌شود. هر آگهی به طور متوسط ۱۰۳ تماس برای آگهی‌دهنده ایجاد می‌کند (استارتاپ ۳۶۰).

– استارتاپ‌های برگزیده ایرانی متقاضی حضور در نمایشگاه جیتکس، پس از پایان رقابت دو روزه، برای اعزام به این رویداد معرفی شدند. برای اولین بار در ایران، سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، به‌ عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، مامور آماده‌سازی، توانمندسازی و اعزام ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی به نمایشگاه جیتکس شده است. چهلمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «جیتکس» (GITEX) از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در کشور امارات برگزار می‌شود (آی‌تی ایران).

– گزارش رادار ۳۶۱، پلتفرم جست‌وجو، مقایسه و رزرو هتل، از وضعیت صنعت گردشگری در دوران کرونا، نشان می‌دهد که تعداد پروازهای کشور در سه ماهه نخست سال ۹۹ با کاهش ۵۱ درصدی همراه بوده است. همچنین اعزام و پذیرش مسافر ۶۴ درصد و ارسال و پذیرش بار ۶۸ درصد کاهش داشته است (پیوست).

– تپسی رقابتی تکنیکال برای طراحی و توسعه یک بازی درون‌برنامه‌ای، برگزار کرده است. تپسی در این چالش، از برنامه‌نویسان دعوت کرده تا یک بازی درون‌برنامه‌ای طراحی کنند و برنده یک جایزه ۱۰ میلیون تومانی شوند. رقابت تکنیکال یا Hackathon تپسی که Techthon نام گرفته است، تا ۲۸ شهریور ماه ادامه دارد (دیجیاتو).

– احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل اکسیر معتقد است: وقتی صحبت از کلاه‌برداری در حوزه رمزارزها به میان می‌آید تصور بر این است که با ظهور مفهومی به نام رمزارز یا رمزدارایی حجم گسترده‌ایی از کلاه‌برداری‌های نوین پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند؛ در صورتی که شواهد خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در این حوزه رخ داده است به نحوی تکرار همان روش‌های قدیمی کلا‌ه‌برداری است (راه پرداخت).

– رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: آمریکا با قدرت اندروید و iOS، جنگی را علیه کشورها شروع کرده است. ابوالحسن فیروزآبادی اعلام کرد که با کمک وزارت ارتباطات در حال توسعه یک گوشی با «سیستم عامل مستقل» هستند تا بتوانند آسیب‌پذیری شبکه ملی اطلاعات را کمتر کنند. به گفته او، سیستم‌عامل‌های خارجی کنترل بیش از حدی روی زندگی مردم و یک جامعه دارند و شرکت‌های خارجی با استفاده از قدرت آنها، دیگر کشورها و شرکت‌های بزرگ را تحت فشار قرار می‌دهند و جنگی سایبری را شروع کرده‌اند (دیجیاتو به نقل از سایت فارسی رهبری)

– محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مردم هشدار داد که سیم‌کارتی به نام «سیم‌کارت شاد» وجود ندارد و مردم مراقب کلاهبرداران باشند (عصر ایران).

– اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: حدود ۳۰۰ محصول تحریمی توسط ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان به تولید می‌رسند و روند تولید همواره رو به افزایش است (مهر).

– مایکروسافت چند بار برای بازخرید بانجی تلاش کرده است. آن‌طور که یکی از افراد باسابقه‌ صنعت بازی می‌گوید، مایکروسافت تلاش کرده استودیوی بازی‌سازی بانجی را پس از سال‌ها، مجددا به زیرمجموعه‌ خود بازگردانَد، اما در این مسیر به در بسته خورده است (زومیت).

– گوگل می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تماما از انرژی پاک استفاده کند. در صورتی که گوگل بتواند چنین کار عظیمی را انجام دهد، به این معنی خواهد بود که برق مورد نیاز برای ارسال ایمیل‌ها از طریق جیمیل، مسیریابی با گوگل مپس و تماشای ویدیوها در یوتیوب بوسیله انرژی پاک تامین خواهد شد. گوگل برای دستیابی به این هدف می‌خواهد از توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی با هم استفاده کند، استفاده از باتری را افزایش داده و به کمک هوش مصنوعی میزان برق مورد نیاز را پیش‌بینی کند (دیجیاتو).

– یوتیوب با قابلیت Shorts به مصاف تیک‌تاک می‌رود. یوتیوب در حال توسعه سرویس ویدیوی کوتاهی است که شباهت زیادی با تیک‌تاک دارد (زومیت).

– کاربری در توئیتر از کیفیت پایین ارائه خدمات استارتاپ‌ها در ایران گلایه کرده و نوشته است: «استاندارد کیفیت ارائه خدمات توی ایران:
کمپانی الف: مشتری ناراضی هیچ حقی نداره فحشش میدیم یکیم میزنیم در گوشش
استارتاپ ب: ما بالاترین کیفیت خدمات رو به مشتری هدیه میکنیم.
کیفیت بالا خدمات: مشتری ناراضی حقی نداره فحشش میدیم ولی تو گوشش نمیزنیم»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.