در حمایت از شرکت فولاد مبارکه باید نگاه ملی داشته باشیم

Print Friendly, PDF & Email

در آستانۀ میلاد فرخندۀ نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، دکتر حسین رجایی، نمایندۀ مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، با مهندس عظیمیان مدیرعامل این شرکت دیدار و در خصوص لزوم و اهمیت برقراری آرامش در بازار فولاد، دستیابی به بهترین راهکارهای تحویل محصولات فولادی به مصرف کنندگان واقعی و پایداری تأمین مواد اولیه موردنیاز فولادسازان گفت وگو کرد.

کد خبر : 6482
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 21:40
در حمایت از شرکت فولاد مبارکه باید نگاه ملی داشته باشیم
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در این دیدار دکتر رجایی گفت: امروز توفیقی به دست آمد تا از نزدیک شاهد مجاهدتهای کارکنان فولاد باشیم؛ آن هم در شرایطی که تحریمها، محدودیتها و بعضا برخی بیمهریها بیش از هر زمان دیگر موجب وارد آمدن فشار به صنایع کشور از جمله صنعت فولاد شده، اما میبینیم که تمامی خطوط تولید این شرکت بهخوبی در حال کار است.

رجایی عملکرد سودجویان در شرایط فعلی اقتصادی کشور را تقبیح کرد و گفت: در موضوع عرضه و تقاضا مباحث زیادی ازجمله عملکرد سازمان بازرسی، تعزیرات، بهینیاب و عرضه محصول در بورس مطرح است. بسیاری از دوستان در زمینۀ عرضه و تقاضا بیشتر دغدغۀ تنظیم بازار را دارند، اما قطعا در این میان متخلفانی نیز هستند که هم به بازار و هم به تولید ضربه میزنند؛ بنابراین باید با ارائه و بهکارگیری راهکارهای عملیاتی به شرایط موجود سروسامان داد. درعینحال برای اینکه فولادسازان داخلی با مشکلات بیشتر و جدیتری مواجه نشوند، باید در حوزۀ معدن و سنگآهن موردنیاز خود در حاشیۀ امن قرار گیرند و به نظر میرسد سرمایهگذاری در حوزۀ اکتشافات و معدن راهکار معقولی برای این منظور باشد. نباید فراموش کرد که عملکرد سودجویان هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر مصرفکنندۀ واقعی است. از این رو باید با همکاری تولیدکنندگان و قانونگذاران مجلس و البته دولت دست این سود جویان هرچه زودتر کوتاه شود.

نمایندۀ مردم لنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن استقبال از سرمایهگذاری فولاد مبارکه در ایجاد خط هوایی مستقل برای اصفهان گفت: در حال حاضر، در شهرستان لنجان و همجوارِ صنایع دفاع، یک فضای فرودگاهی وجود دارد که جانمایی آن بهصورت کاملا فنی و تخصصی، توسط کارشناسان بینالمللی، چندین سال پیش صورت گرفته است. ازآنجاکه استان اصفهان در حال حاضر تنها یک فرودگاه دارد و به نظر میرسد با توجه به وجود صنایع مختلف در استان و بهمنظور رعایت دستورالعملهای پدافند غیرعامل، لازم است یک فرودگاه دوم نیز داشته باشیم تا در شرایط خاص با مشکلی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه ظرفیتی ملی است که در همۀ حوزهها برای کشور منشأ اثر بوده و هست؛ بنابراین باید برای حمایت از آن نیز نگاه ملی داشته باشیم.

رجایی در بخش پایانی سخنان خود به مدیران و کارکنان فولاد مبارکه اطمینان خاطر داد: برای استمرار افتخارآفرینیهای فولاد مبارکه، نمایندگان مجلس هرجا و به هر میزان که نیاز باشد، از صنعت کشور، بهویژه از فولاد مبارکه، حمایت خواهند کرد.

 اجرای نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه در راستای منافع ملی است

مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در جریان این دیدار ضمن تشریح عملکرد فولاد مبارکه در سال جاری و طرحهای توسعۀ پیش روی این شرکت گفت: با اجرایی شدن دو پروژۀ بزرگ نورد گرم شمارۀ ۲ و طرح مدیریت هوشمند فولاد مبارکه، این شرکت سهم بسزایی در تولید فولاد کشور خواهد داشت.

مهندس عظیمیان با بیان اینکه اجرای نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه در راستای منافع ملی است خاطرنشان کرد: در صورت احداث و بهرهبرداری از خط نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه تمامی محدودیتهای موجود در بازار فولاد کشور و نیاز نوردکاران بهکلی برطرف خواهد شد.

وی از داخلیسازی بیش از ۵۴ درصد تجهیزات خط نورد گرم شمارۀ ۲ بهعنوان یکی از مزیتهای اصلی این فرایند نام برد و گفت: با این رویکرد دانش فنی ساخت ارتقا خواهد یافت و فرصتهای زیادی برای اشتغالزایی و بهکارگیری دانش فنی جوانان داخلی فراهم خواهد شد. به خاطر داشته باشیم اگر  نورد گرم شمارۀ ۲ اجرا شود ظرفیت ورق این کارخانه دوبرابر خواهد شد و ازآنجاکه کل نیاز کشور
۸ میلیون است، در این صورت ظرفیت
های صادرات و ارزآوری نیز افزایش خواهد یافت. همچنین با عنایت به اینکه در حال حاضر در فولاد مبارکه حداکثر عرض ورقهای تولیدی ۱.۸۵۰ میلیمتر است، با اجرای نورد گرم شمارۀ ۲، قابلیت تولید ورقهای عریض تا ۲.۱۰۰ میلیمتر و بدنۀ خودروهای شاسیبلند نیز فراهم خواهد شد. در این راستا از دولت و نمایندگان محترم مجلس انتظار میرود از اجرای هرچه سریعتر این پروژۀ ملی حمایت کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: در حال حاضر در صنایع کشور سازمانی وجود ندارد که بهطور کامل با فناوری دیجیتال و تکنولوژی نسل چهارم مدیریت شود. با پیادهسازی این طرح در فولاد مبارکه ضمن کاهش دخالت افراد در تولید، بهرهوری نیروی انسانی و تولید کارخانه افزایش قابلملاحظهای خواهد یافت.

مهندس عظیمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کارخانه و خط تولید ازجمله صنایع خودروسازی، تولیدکنندگان لوله و پروفیل و… در پاییندست فولاد مبارکه، محصولات این شرکت را به محصولات نهایی تبدیل میکنند و به دست مصرفکننده میرسانند. بنابراین تداوم تولید در این زنجیره از اهمیت خاصی برخوردار است. ضمن اینکه از شمشهای تولیدی فولاد مبارکه با همکاری فولاد اکسین در پروژههای ملی مانند انتقال نفت گوره به جاسک استفاده میشود. بنابراین از هر حیث باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با عنایت سهامداران شرکت و با رویکرد مثبت مدیریت به موضوع مسئولیتهای اجتماعی، شاهد آن هستیم که هر سال بودجۀ مسئولیتهای اجتماعی شرکت نسبت به سال قبل افزایش قابلملاحظهای یافته است. در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، فولاد مبارکه بیمارستانها و مراکز بهداشتی را در خرید تجهیزات درمانی و ضدعفونی یاری کرد. همچنین با تأمین اکسیژن موردنیاز بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی داخل و خارج استان تا پایان سال جاری این مراکز را مورد حمایت قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.