در صندوق سرمایه گذاری کارگزاری پارسیان چه خبر است؟

Print Friendly, PDF & Email

موجودی نقد این صندوق از ۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال در فروردین ۹۸ به ۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال در تیرماه ۹۸ کاهش پیدا می کند در هرماه این فاصله زمانی سه ماهه شاهد کاهش ۶۷۴ میلیون ریالی موجودی نقد این صندوق هستیم.

کد خبر : 753
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 10:49
در صندوق سرمایه گذاری کارگزاری پارسیان چه خبر است؟
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش وقت خبرصندوق سرمایه گذاری کارگزاری پارسیان که از نهادهای وابسته به بانک پارسیان است از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. مدیریت این صندوق بر عهده کارگزاری پارسیان است و مدیران سرمایه گذاری آن حمید فاروقی ، سعید اسلامی و هما کشاورزان هستند.

در صورتهای مالی منتهی به تیرماه سال جاری موضوعاتی درباره این صندوق به چشم می خورد که امیدواریم مدیران بانک پارسیان در مورد آن پاسخگو باشند.

موجودی نقد این صندوق از ۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال در فروردین ۹۸ به ۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال در تیرماه سال جاری کاهش پیدا می کند یعنی در هرماه این فاصله زمانی سه ماهه شاهد کاهش ۶۷۴ میلیون ریالی موجودی نقد این صندوق هستیم. این در حالیست که میزان موجودی نقد این صندوق طی یکسال یعنی از فروردین ۹۷ تا فرودین ۹۸ رشد ۹۰ درصدی را نشان میدهد اما در فاصله سه ماه کاهش ۳۶ درصدی پیدا می کند.

افزایش ۴۰ درصدی بدهی این صندوق در همین فاصله زمانی از دیگر مسائلی است که باید به آن پرداخت. جمع بدهی های این صندوق در فروردین ماه بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که در فاصله سه ماه در تیرماه به ۹ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال می رسد که افزایش ۵۳ درصدی را نشان می دهد حالا اگر این رشد پر سرعت بدهی را در مقابل جمع افزایش بدهی این صندوق در یکسال قرار دهیم نتیجه شائبه برانگیزی به وجود می آید. میزان بدهی این صندوق طی یکسال یعنی از فروردین ۹۷ تا فروردین ۹۸ جمعاً ۳۲ درصد افزایش داشته اما طی سه ماه رشد ۵۳ درصدی را می بینیم این نتیجه حاصل کدام سبک مدیریتی با کدام اصول است و آیا مدیران بانک پارسیان قائل به پاسخگویی راجع به این موضوع خواهند بود؟

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.