جهش ۲۴۷ درصدی مطالبات مشکوک الوصول بانک مجید قاسمی + سند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”اصولا مطالبات مشکوک الوصول به مطالباتی گفته می شود که بیش از ۱۸ ماه از تاریخ سر رسید آن و یا بازپرداخت آخرین اقساط آن سپری شده باشد. 

کد خبر : 768
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 9:04
جهش ۲۴۷ درصدی مطالبات مشکوک الوصول بانک مجید قاسمی + سند
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش وقت خبرتمرکز بانکها روی بانکداری یکی از عواملی است که می تواند بهداشت مالی بیشتری برای سازمانهای پولی داشته باشد. یکی از معایب بنگاهداری بانکها که می تواند علاوه بر هدر رفت سرمایه و تمرکز روی موضوعات خارج از حوزه ی بانکداری برای بانک مخاطره به همراه داشته باشد افزایش مطالبات مشکوک الوصول است.

مطالبات به سه دسته ﻣﻄﺎﻟﺒﺎﺕ ﻣﺸﮑﻮﮎ ﺍﻟﻮﺻﻮﻝ ، مطالبات قابل وصول و مطالبات غیر قابل وصول تقسیم می شود. ﻣﻄﺎﻟﺒﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻭﺻﻮﻝ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺍﺑﻬﺎﻡ ﻭ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ, ﻣﻄﺎﻟﺒﺎﺕ ﻣﺸﮑﻮﮎ ﺍﻟﻮﺻﻮﻝ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

اصولا مطالبات مشکوک الوصول به مطالباتی گفته می شود که بیش از ۱۸ ماه از تاریخ سر رسید آن و یا بازپرداخت آخرین اقساط آن سپری شده باشد.

بررسی صورتهای مالی بانک پاسارگاد در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد نشان می دهد که این بانک بالغ بر ۴.۵۰۸ میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول دارد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۷ جهش ۲۴۷ درصدی دارد. هرچند که این مقدار در صورتهای مالی ۶ ماهه به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده اما همچنان این ابهام باقی می ماند که چطور در یک دوره ی یکساله از سه ماهه ابتدایی ۹۷ تا سه ماهه ی نخست ۹۸ چنین مطالباتی ۲۴۷ درصد رشد داشته است؟

 

حالا باید از مدیران بانک مجید قاسمی پرسید این حجم از مطالبات مشکوک الوصول چه طور در این بانک به وقوع پیوسته و این جهش چند درصدی ناشی از چیست؟ و سؤال مهمتر اینکه آیا با این وضعیت وقت تغییر در مدیریت بانک فرا نرسیده است؟

 

 

انتهای متن

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.