می چرخد چرخ بورس‌‌بازان این روزگار/ سنگینی صف‌های فروش غیرعادی است

Print Friendly, PDF & Email

به دلیل دامنه نوسانات نامتقارن که باعث می شود نمادها فقط ۲٪ سقوط کنند ، طی دو روز معاملاتی گذشته شاهد سنگینی غیرعادی صف‌های فروش در بورس بوده ایم.

کد خبر : 7795
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 12:34
می چرخد چرخ بورس‌‌بازان این روزگار/ سنگینی صف‌های فروش غیرعادی است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, حدود ۴۰ درصد نمادها با صف‌های فروش مواجه هستند و ارزش این صف ها در بازار بورس به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. از طرف دیگر ۱۲ درصد نمادها صف خریدهای ۱۱۰۰ میلیارد تومانی را تجربه می کنند.

طی چند دقیقه اول ، شاخص بورس در محدوده منفی قرار گرفت. با این حال ، تقویت تقاضا در نمادهای بازار کوچکتر منجر به دور شدن شاخص همگن از کف روز و ورود به محدوده مثبت شد.

 

فشار فروش نمادهای بزرگتر بازار مدت طولانی تری دوام آورد و شاخص کل هنوز منفی است و این شاخص در دقایق گذشته از کف روزانه خود رشد کرده است. به طوری که افت شاخص کل به ۴۳۰۰ واحد محدود می شود. باید دید که در معاملات امروز ، این شاخص وارد محدوده مثبت خواهد شد یا مجدداً بر فشار فروش نمادها تأثیر می گذارد.

ارزش معاملات خرده فروشی بورس‌‌بازان طی ۷۵ دقیقه ابتدایی بازار امروز حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. به نظر می رسد در بازار امروز تقابل خریداران و فروشندگان سهام منجر به افزایش ارزش معاملات شده است.

تاکنون بیشترین تجارت بین صنایع پالایشی‌ها، خودروسازان و فلزات انجام شده است. در میان نمادها ، پالایشی یکم و دارا یکم بالاترین ارزش معاملات را دارند و پس از این نمادها ، شپنا ، خساپا و شستا بیشترین معامله را انجام داده اند.

حقیقی‌های بورس امروز نیز فروشنده هستند و تاکنون فروش خالص ۴۱۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده اند. به نظر می رسد پس از رکودهای اخیر ، بورس سهام در فروختگی فرو رفته است و بازار بورس‌‌بازان تا حدودی نوسان دارد و نوسانات کمی دارد. باید دید آیا در معاملات امروز اقبال واقعی به بازار جذب خواهد شد یا خیر.

 

سعید ایرهیمی ، کارشناس بازار سهام در رابطه با روند امروز بورس گفت: فشار فروش و دامنه نوسانات نامتقارن در نوسانات بازار سهام افزایش یافته است ، اما شاخص کل باید از محدوده مقاومت عبور کند. یا باید چند روزی از بورس حمایت کنیم و شاخص کل این دامنه را بشکنیم ، یا باید چند لحظه با یک روند متعادل پیش برویم و جریان پول واقعی را تقویت کنیم.

این کارشناس در پایان گفت: تغییر دامنه نوسانات نامتقارن و ورود پول واقعی می تواند در روند بورس سهام بسیار موثر باشد.

 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار بورس در کانال تلگرامی نبض بازار عضو شوید:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.