پتروشیمی جم به تعهدات خود درمقابل صنایع پایین‌دست عمل می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم گفت: همواره تلاش کرده‌ایم تا به تعهدات خود در قبال صنایع پایین‌دست عمل کرده و نیازهای این بخش در بازار داخل را تامین کنیم.

کد خبر : 8137
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 14:38
پتروشیمی جم به تعهدات خود درمقابل صنایع پایین‌دست عمل می‌کند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, سیدابراهیم سقایی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، این نمایشگاه را یکی از رویدادهای مهم صنعت پتروشیمی در ایران و خاورمیانه و نقطه ارتباط شرکت‌ها و صاحبان کسب‌و‌کار بزرگ و کوچک در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: این رویداد محل شناسایی نیازهای مشتریان شرکت‌های پتروشیمی در صنعت پایین‌دست و همچنین شناخت تامین‌کنندگان نیازهای شرکت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: البته ایران پلاست چهاردهم با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان متخصصان و فعالان صنعت در این رویداد حضور فعال دارند.

عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم با اشاره به تغییرات نرخ ارز و تاثیر آن بر فعالیت‌های این شرکت افزود: بالارفتن یک باره نرخ ارز سبب افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی شده است منتهی با توجه به تاثیرات تورمی افزایش نرخ ارز، هزینه‌های تامین کالا و خدمات مورد نیاز شرکت نیز افزایش داشته است که با تلاش همکاران مجموعه جم و اتخاذ رویکردهای مبتنی بر صرفه‌جویی تلاش شده است حتی‌الامکان کنترل هزینه‌ها صورت گیرد.

سقایی تصریح کرد: با این حال پتروشیمی جم با توجه به حجم قابل توجه صادرات، تمامی تعهدات ارزی خود را انجام داده است.

وی ادامه داد: همواره تلاش کرده‌ایم تا به تعهدات خود در قبال صنایع پایین‌دست عمل کرده و نیازهای این بخش در بازار داخل را تأمین  کنیم. همچنین با توجه به رویکرد حمایت از تولید داخلی تلاش کردیم تا با ایجاد تسهیلاتی مانند فروش اعتباری و کاهش کف خرید در بازار داخلی، سهم محصولات مورد نیاز بازار داخل در تولیدات پتروشیمی جم را افزایش دهیم.

به گزارش نبض بازار , وی از جمله رویکردهای پتروشیمی جم را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی دانست و افزود: با همین هدف یک کارگروه در مجموعه شرکت با نام کارگروه ساخت قطعات در داخل کشور سازماندهی شده است تا از این طریق به شناسایی و استفاده از محصولات و خدمات شرکت‌های داخلی بپردازیم.

سفایی تصریح کرد: معتقد هستیم آنچه در داخل کشور قابل تامین باشد باید از منابع داخلی استفاده شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی ضمن رونق تولید و اشتغال از خروج ارز نیز جلوگیری شود.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.