مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک

Print Friendly, PDF & Email

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان از تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک خبر داد و گفت: فولاد اکسین خوزستان علاوه بر ورق‌های API X۶۰ توانسته است ورق API X۷۰ با عرض ۴ متر و ۵۰ سانتی متر برای لوله‌های ۵۶ اینچ را تولید کند و در زمینه تولید ورق‌های X۷۰ به تولید انبوه دست یافته‌ایم.

کد خبر : 8223
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 12:13
مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , بهرنگ اهدایی در آیین تولید و تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی API محیط ترش فولاد اکسین خوزستان (پروژه ملی انتقال نفت گوره به جاسک) که امروز ۲۵ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: طی دو تا سه سال گذشته یک پروژه مهم انتقال نفت در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که شامل انتقال نفت محیط ترش از گوره به جاسک بود؛ برای این پروژه شرکت فولاد اکسین خوزستان باید ورق‌هایی را تولید می‌کرد و در اختیار شرکت‌های لوله‌سازی قرار می‌داد که حدود ۱۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری را شامل می‌شد.

 

وی گفت: در گذشته این ورق‌ها از کشورهای خارجی تامین می‌شد و میزان قابل توجهی ارز از کشور برای تامین این ورق‌ها خارج می‌شد اما با توجه به شرایط تحریمی که به وجود آمد، وزارت نفت نتوانست ورق‌های فولادی مورد نیاز پروژه را از خارج از کشور تامین کند.

 

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌ای که در شرکت‌های فولادی داخل کشور وجود داشت، یک کنسرسیوم مابین شرکت‌های فولاد اکسین خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت لوله‌سازی اهواز به وجود آمد و توانستیم این پروژه را تولید و تکمیل کرده و به وزارت نفت تحویل دهیم.

 

اهدایی افزود: فولاد مبارکه برای اولین بار توانست مواد اولیه مورد نیاز این پروژه را تولید کند و بالغ بر ۴۰۰ هزار تن اسلپ فولاد به شرکت فولاد اکسین خوزستان منتقل شد و توانستیم در مدت زمان منظم و برنامه‌ریزی شده، این ۴۰۰ هزار تن را با بهترین کیفیت نورد کرده و به شرکت‌های لوله‌سازی تحویل دهیم.

 

وی عنوان کرد: این پروژه اتفاقی بسیار بزرگ و مهم بود که توانستیم فولاد مورد نیاز یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های وزارت نفت را تامین و توانمندی بالای شرکت‌های فولادی در ایران را اثبات کنیم.

 

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار توانست ورق‌های مناسب برای محیط ترش را در کشور تولید کند، گفت: فولاد خوزستان علاوه بر ورق‌های API X۶۰ توانسته است ورق API X۷۰ با عرض ۴ متر و ۵۰ سانتی متر برای لوله‌های ۵۶ اینچ را تولید کند و در زمینه تولید ورق‌های X۷۰ به تولید انبوه دست یافته‌ایم.

 

در ادامه ابوالفضل حیدریان مدیر کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص این پروژه اظهار کرد: محصولات تولید شده در شرکت فولاد اکسین خوزستان توانایی رقابت با رقبای خارجی را دارند و کشور را از شرکت‌های فولادسازی خارج از کشور بی‌نیاز می‌کند.

 

وی گفت: سال گذشته توانستیم در شرکت فولاد اکسین خوزستان، آزمایشگاه خوردگی مورد نیاز مهندسی و توسعه وزارت نفت برای تولید این محصول را افتتاح کنیم و فولاد اکسین خوزستان به عنوان اولین شرکت فولادی کشور در زمینه تولید ورق‌های API در زمینه ورق‌های عریض شد.

 

وی بیان کرد: در پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک از صفر تا صد که شامل مرحله تولید اسلپ در فولاد مبارکه اصفهان تا تولید ورق در فولاد اکسین خوزستان و تولید لوله در شرکت لوله‌سازی اهواز است، بومی‌سازی شد و با افتخار این پروژه به صورت صد درصد ساخت ایران انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.