واحد بوتادین پتروشیمی جم رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن محصول در سال را ثبت کرد

Print Friendly, PDF & Email

واحد بوتادین شرکت پتروشیمی جم در روزهای پایانی سال ۹۹ موفق به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن در سال شد.

کد خبر : 8288
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 11:22
واحد بوتادین پتروشیمی جم رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن محصول در سال را ثبت کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، رئیس بهره‌برداری واحد بوتادین شرکت پتروشیمی جم، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن محصول ۱ و ۳ بوتادین در سال شد.

فروتن با اشاره به رفع مشکلات فنی واحد بوتادین گفت: در پی طرحی که برای تحقق تولید حداکثری محصول ارائه‌شده بود، پروژه‌ای برای بازطراحی قطعات داخلی تاور T-3031 تعریف شد که با همکاری یک شرکت داخلی و انجام اقدامات موردنیاز، واحد بوتادین پتروشیمی جم که پیش‌ازاین در تولید با ظرفیت بالا دچار مشکل بود موفق به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن بوتادین در سال و تثبیت این عدد در بازه زمانی استاندارد شد.

رئیس بهره‌برداری بوتادین پتروشیمی جم ضمن اشاره به مشکلاتی که تاکنون مانع از دستیابی به ظرفیت حداکثری واحد شده بود، تصریح کرد: رسیدن به رکورد فعلی در حالی اتفاق افتاده که ما در سال‌های گذشته از ۱۵۰۰۰ تن در سال اول بهره‌برداری به‌مرور و با شیب ملایم میزان تولیداتی در مقادیر مختلف همچون ۸۱ هزار تن در سال ۹۳، ۸۷ هزار تن در سال ۹۵ و ۸۹۸ هزار تن در سال ۹۸ را تجربه کرده‌ایم و همواره تلاش برای ثبت ظرفیت نهایی واحد در دستور کار بوده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی واحد بوتادین ۱۱۵/۰۰۰ تن در سال است که در حال حاضر هدف بعدی واحد به شمار می‌رود و در صورت نرمال بودن شرایط و دریافت خوراک با کمیت موردنظر ثبت این رکورد نیز دور از دسترس نیست.

واحد بوتادین اولین واحد از مجموعه فاز ۲ مجتمع عظیم پتروشیمی جم از آذرماه سال ۸۸ به بهره‌برداری رسیده و محصول ۱ و ۳ بوتادین که در تولید مواد گوناگونی ازجمله تایر خودرو کاربرد دارد را تولید می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.